Vivente.reismee.nl

Dover

We zijn zondag 1 augustus vertrokken vanuit IJmuiden. Daar kwamen Pa en Ma Ros, Linda, Mario en Yvonne (ouders, zussen en zwager van Patrick) ons uitzwaaien. Nou eindelijk op weg. Maar we kwamen niet zo ver want we hadden de wind en de golven pal tegen, ja we moeten natuurlijk ook een beetje in slingeren. We zijn toen maar naar Scheveningen gegaan. Niet ver opgeschoten dus de eerste dag. Maandag 2 aug. maar weer verder, met een mooie noordwesten wind kracht 3, wat een mooie zeil dag. We hadden de wind zo gunstig dus de nacht ook maar door varen.Ze zeggen dat 's nachts de wind vaak weg valt en ja hoor dat was dus ook het geval. De motor maar weer bij zetten. Ik lag heerlijk te slapen op de bank in de kajuit en ja hoor, hoor ik onze naam op de marifoon 'Vivente this is the French coastgard' ik als een speer naar de marifoon om antwoord te geven. Ik had nog niet buiten gekeken want ik was binnen met de Franse kustwacht aan het praten. We moesten stand-by blijven dus ik even naar boven. Daar vaart de Franse kustwacht vlak naast ons. Patrick zei al dat hij de hele tijd al om ons heen aan het varen was. We kregen toen de melding dat ze aan boord kwamen. Ja, ja met drie man sterk kwamen ze aan boord en dat om 07.00 uur 's ochtends vroeg. Ik met één ervan de papieren ingevuld, een andere doorzocht de boot naar druks en wapens en de laatste zat bij Patrick buiten. Alles in orde en we konden weer door varen. Op naar Dover. We blijven hier ook één dag liggen zodat we nog even wat klusjes kunnen doen want er komt ergens water binnen (waarschijnlijk de schroefas) de bilgenpomp moet gemaakt worden en nog een paar kleine dingetjes. Maar dat is niet de enige reden want je raad het al de wind tegen, de golven tegen en een windkrachtje 6.

Natasja

Zo jullie reis begint al goed pffff....
hoop dat vanaf nu alles mee zit.

Groetjes
Natasja

Ben & Aukje

Hey Superstel,
Goed op weg en je weet " DE GEDULDIGE SCHIPER HEEFT ALTIJD GOEDE WIND"
Groetjes,

Ben & Aukje

leonie

hahahaha tja jullie hebben natuurlijk ook zo'n criminele kop haha. Nou dan weet je iig dat het weer goed zit.. Hoop dat het water snel buiten blijft..

Joke

Jullie moeten er duidelijk een beetje inkomen. Hopen dat de wind van nu af aan een beetje meewerkt, want daar zijn jullie natuurlijk heel erg van afhankelijk. Wat een avontuur al tot nu toe. Leuk om jullie reis zo te volgen.

groetjes, Joke

Benny & Jacqueline

Hoi, wereldreizigers fijn te lezen dat jullie nu eindelijk op weg zijn.
Jammer dat we niet bij de uitzwaai konden zijn.
Heel veel plezier en Patrick je moet je wel scheren anders worden jullie steeds gecontroleerd HAHAHA.

Mans en Sietske

Jullie avontuur is nu echt begonnen, een schip uit nederland dat is verdacht! stom he! Grandioos om jullie te volgen, bedankt voor de mail.

Goeje reis wensen Mans en Sietske jullie.

henk

wat zy je komen jullie ons enteren
kapitein hook zit in het vooronder
je had ze moeten kiel halen maar zo zyn jullie niet
braaf zyn en een goede reis verder groetjes henk

Sjaak & Regina

Geen drugs aan boord maar wat zeiden ze van die 400 blikjes schultenbrau........

Zwins, Bartelo, Wietse en Wilma

Hoi Pat en Juut,

Mooi dat het goed met jullie gaat. Wij zitten op dit moment in Cuenca, 1 van de grootste steden van Ecuador. Vandaag hebben we het juk van cultuur-barbaren van ons afgegooid. Een aantal kerken bezocht, een hoedenfabriekje bekeken, en door de stad gelopen. Verder een prima vakantie. veel gezien, veel gedaan. In de jungle geweest, daar veel apen, slangen, spinnen ( tarentula´s 4X ) en veel vogels gezien. Een berg beklommen van 4500 tot 4810 meter. Een kratermeer bezocht, waar we eerst 500 meter moesten afdalen, en vervolgens in de ijle lucht weer naar boven. Een stevige klus. In Baños had Bartelo aandacht voor een Ecuadoreaanse gleufridder (Maria). De andere 3 waren al weg om de tortelduifjes niet te storen. Inval van de politie. Muziek uit, licht aan. Paspoortcontrole. Bartelo had deze natuurlijk niet bij zich. Maria kletste Bartelo uit de problemen, en werd getrakteerd op een punt pizza. Zaterdag zijn we aan het raften geweest. In 1 woord GEWELDIG. De rivier was redelijk ruig. Bij organiserende school was het nog nooit voorgekomen dat de boot volledig om ging, bij ons dus wel. Prachtig.
Ga nu stoppen. Het allerbeste, ga jullie goed.
Groet Zwins, Bartelo, Wietse en Wilma.

Wilto en Jeannet Rendering

Hejsan,
Se man en mås står på en ben, blir det dags att går överstag. Succes gewenst met de zweedse vertaling en jullie reis. Groetjes ook van Hein en Anita.

bert katgert

hallo wereldreizigers, even een berichtje van bert. vind het geweldig wat jullie doen en wens jullie veel succes