Vivente.reismee.nl

Wat een luxe

We kunnen wel merken dat we weer heel erg “back to the basic” leven. We zijn gauw tevreden, zodra we maar een beetje luxe hebben, vinden we ons zelf alweer verwend.
We mogen al helemaal niet klagen. We kunnen en mogen nu voor de 2e keer, voor een langere periode genieten, van alweer een mooie reis. De reis hoeft niet altijd ver weg te zijn. Ook niet al te ver van huis kun je genieten van alle mooie dingen die je ziet en mee maakt. Het is ook niet goed als je hetzelfde gaat doen de vorige reis. Want dan is het alweer zo gewoon. Nu nemen we de tijd dichterbij huis en zien een hoop nieuwe en mooie dingen, die we met onze vorige reis hadden overgeslagen.

We liggen nu 4 dagen in een jachthaven “Marina San Miquel” op Tenerife. Dat komt omdat we water moeten tanken, ons water was op. Mocht ook wel een keer, hebben 2 maand met 400 liter water gedaan. We hebben nu dus weer water getankt, diesel getankt meteen wasjes gedraaid en lekker gedoucht. Ja, wat een luxe hè.

Maar wat ook een luxe is van het liggen in een jachthaven, dat je niet met je Dinghy naar de kant hoeft. Je blijft lekker droog en je hoeft niet in het donker terug te varen naar de Vivente. Je stapt gewoon van en weer op de Vivente vanaf de steiger. Geen gedoe dus.

Als we voor anker liggen, gaan we soms zo te keer, we liggen dan aardig te rollen, dat ik er zeeziek van wordt. Daar heb je in een jachthaven ook al geen last van. Je ligt dan helemaal stil.
Je slaapt ’s nachts beter, want voor anker lig je toch met één oor te luisteren of je het ankeralarm hoort. Als het heel hard waait, ga je er regelmatig uit om te kijken of we nog goed liggen.

Ja, het is toch echt wel een verwennerij om even in een jachthaven te liggen.

Eigenlijk zouden we maar 2 dagen blijven liggen, maar het zijn er 4 geworden. We hadden er 2 dagen aan vast geknoopt omdat het aardig waaiden. Windkracht 7 en ach als je dan toch al in de jachthaven ligt, maken die 2 dagen ook niets meer uit. Genieten we lekker langer van alle luxe.

Maar toch….voor anker liggen is ook heerlijk, vooral als je een lekker beschut plekje hebt. Die plekjes zijn helaas op de Canarische eilanden wel erg slecht te vinden.
Maar als het rustig weer is kunnen we ook van het ankeren genieten. Je hebt dan alle vrijheid. Soms zwemmen er schilpadden of dolfijnen naast de boot. Je kan zo vanaf de boot het water in springen om te zwemmen/snorkelen. De BBQ kan op de boot aangestoken worden. Of alleen maar lekker zitten rond kijken en genieten.

Het was even stil op de website. Ja waar moet je over schrijven als je het doel hebt bereikt wat je voor ogen had en als alles, nou ja bijna alles, goed gaat.

We hadden gezegd….we willen naar de Canarische eilanden en we zien dan wel verder wat we gaan doen. In ieder geval op de Canarische eilanden overwinteren. Daar zijn we nu dus mee bezig. Heerlijk temperatuurtje hier. Ieder eiland heeft weer zijn eigen charmes.

Wat een verwennerij allemaal en wat een luxe. Zeker omdat we dit allemaal weer mogen beleven.

PS: ik heb geprobeerd ook foto's op de website te zetten, maar de verbinding is te traag. Dus de foto's volgen een anderen keer.

Corrie

Mooi verhaal weer, Judith. Ik zou zeggen: geniet van alles. Maar zo te lezen zijn jullie daar volop mee bezig! ?

Marian

Heerlijk om weer wat te horen van jullie, ik merk dat jullie volop genieten en dat moet ook. Veel plezier tot volgend bericht. Groetjes Ton en Marian.

Martine

Wat heerlijk dat het goed bevalt. Lekker genieten en nog veel plezier.