Vivente.reismee.nl

Hoog tijd

Het is hoog tijd om weer wat op papier te zetten. Ik had er gewoon niet eerder tijd voor ;). Druk druk……met wat…..nou ja…… druk met zeilen de boel verkennen, druk met ontspannen, druk met onthaasten.

Wat we nu toch beleefd hebben. We vertrekken vanaf onze ankerplek in een baai bij Brest. Zeilen gehesen, er stond bijna geen wind, maar we hoefden toch niet ze ver. We zijn opweg naar Camaret sur Mer. Patrick is een beetje aan het vissen en ja hoor een helikopter komt naar ons toe en cirkelt een keer om ons heen. Oké…..maar hij komt weer terug en nu vliegt hij lager en komt dichterbij. De zijdeur gaat open en komt er een enorm bord tevoorschijn met de tekst “KEEP AWAY erop, ja dat zei Patrick hij kon het wel lezen. Maar ik niet, ook al vlogen ze dichtbij, Ik zag alleen de mannen in de helikopter gebaren maken dat wij naar stuurboord moeten. Dat doen we dan maar. Nu we weer kijken in de richting waar we heen wilden zien we een onderzeeër. Huh, dat hadden we nog nooit meegemaakt en gezien. Er voeren 4 schepen omheen. Allemaal mannen op het dek van de duikboot. Leuk om zo’n ding een keer tegen te komen als je aan het zeilen bent.

Ja dat vissen van Patrick heeft ons ook nog een lekker maaltje opgeleverd. Patrick had 3 makreeltjes gevangen en deze gerookt op de Cobb. Heerlijk zo’n verse gerookte makreel.
Later ook nog een Zeebaars gevangen, deze was ook super lekker.

De Golf van Biskaje zijn we overgestoken vanaf Frankrijk “Île Noirmoutier” naar Spanje “Puerta del Puntal”. Daar hebben we echt super gelegen. In onze vaarwijzer stond dat je er kan ankeren. Maar toe wij dat wouden doen waarschuwden lokalen ons dat het er helemaal droog valt. Dus dan toch maar niet Ankeren. De enige mogelijkheid was het kleine privé haventje in. Toevallig lag er nog een Nederlands schip. Zij hadden het zelfde probleem. Zij lagen langszij een motorboot en wij mochten weer bij de Nederlanders langszij. Het mooie is, ze hadden gevraagd hoe of wat. Oh…..leg maar neer, niemand die er verder naar om keek. Je lag dus nog gratis ook. De dag erop zijn de andere Nederlanders weer doorgevaren, zij waren op de terugweg. Wij zijn nog een dagje blijven liggen.
’s Avonds hebben in één van de 2 kroegjes die ze er hadden de Finale Frankrijk-Kroatië gekeken. Ik heb meer genoten van de sfeer dan van de wedstrijd. Heerlijk, 4 oude mannetjes aan het kaarten. Wat waren er voetbal aan het kijken en veel gezinnetjes op het terras.

Oh ja, we hebben weer dolfijnen gezien, ze zwommen naast de boot. Niet zo heel lang om er ook een foto van te kunnen maken, maar dat komt vast nog wel. Wel een paar foto’s kunnen maken van een afstandje dat ze uit het water springen.

We liggen nu in Navia. Weer als enige boot aan een drijvende stijger net voor de brug. Volgens mij komen hier niet veel boten, we zijn hier een bezienswaardigheid. Het ligt hier wel prettig, gisteren een markt voor de deur met allerlei groente en fruit en super goedkoop.

Henk Hoekstra

Schrijf zo door, schrijf zo door!
Mogelijk krijg mijn vrouw ook dan ook nog een keer zo ver!

Veel succes jullie.

Groet,
Henk Hoekstra

Corrie

Dank je wel, Judith, voor weer een update. Wat een verhaal met die onderzeeër! Geniet van jullie reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Jacqueline (FM)

Lekker genieten dus.
geweldig.

Jacqueline (FM)

Lekker genieten dus.
Geweldig.

Henk boelen

Mooi avontuur mooi dat je een onderzeeër heb gezien groetjes henk

Gerry Likkel

Hoi Judith en Patrick.
Ik geniet van jullie reisverhalen. Veel plezier.
Groetjes.

Dinie

Weer helemaal op de hoogte,fijn.

Fenny en Theo

Heel veel plezier met jullie reis en leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten.

Henk

Goed zo vers fruit en groenten van de markt loop je ieder geval geen scheur buik op

Henk

Goede vaart