Vivente.reismee.nl

Engeland op de terugweg

Wel grappig, het is net of we nu vakantie hebben. Een klein beetje bekend terrein. Nog lekker rustig aan doen. Wat dingen bekijken. Zo vaak kom je nu ook weer niet in Engeland.
We kwamen dus aan In Falmouth. We liggen hier voor anker. Heel toevallig kwam daar ook de Maasdam uit Rotterdam, een cruiseschip, binnen en wat denk je. Liggen wij mooi in de weg. 's Ochtends vroeg om 5.30 u. worden we gewekt door de havenmeester of wij willen verkassen. Natuurlijk doen wij dat. Het was net Flamouth week, een feestweek met veel zeilwedstrijden. 's Avonds in elke kroeg live muziek, erg gezellig. De 4e dag kregen we de douane aan boord. Ze waren erg vriendelijk. Ze vertelden ook dat er filmopnames waren met o.a. Leonardo DiCaprio en Brad Pitt op het Marineschip bij de haven waar wij tegenaan keken en dat ze vandaag weer vertrokken zijn. Nee, niets van gezien of gemerkt.
Onze volgende stop was maar een korte stop. Een overnachting, voor anker in de baai bij Plymouth. We lagen daar voor een plaatsje Kingsand. Echt een leuk klein dorpje. We hadden er alleen geen voet aan wal gezet want de volgende dag zijn we weer verder gevaren.
Dartmouth. Patrick zei onderweg steeds, ik ben benieuwd waar je me nu weer heen brengt. Ik had ook geen idee want ik was er zelf natuurlijk ook nog nooit geweest. Maar het was echt de moeite waard. Je lag gewoon aan een pontoon op de rivier. Met de dinky moet je dan naar de kant varen. Dat hadden wij weer. De 3e dag gingen ze de pontoon waar wij aan lagen verplaatsen dus was het verzoek of wij even een uurtje wilden verkassen. Wij zijn toen de rivier op gevaren. Echt een schitterende natuur, heel groen allemaal Er reed ook een stoomtrein.
Eigenlijk wilden we naar Weijmouth maar de wind stond verkeerd. We wisten dat we eerst scherp aan de wind moesten varen, maar de wind zou draaien. Natuurlijk draaide wind niet, dus zijn we maar een nacht door gevaren naar 'Isle of Wight' Cowes. Hier lagen we ook weer een eindje de rivier op. Het was te ver om met de Dinky naar het centrum te varen dus hadden we de watertaxi maar opgeroepen. Erg handig. Hier hadden we de bus naar Needle Park gepakt, je zat zo 1.5 uur in de bus. Zag je meteen weer wat van het eiland.
We liggen nu in Portsmouth. We gaan zo de gribfiles binnen halen. Als het mee zit gaan we morgen weer een nachtje door en varen we naar Ramsgate.
Oké, het verhaal op de weblog zetten lukt pas een dag later. Ze hadden onderhoud aan onze weblog dus konden we niet inloggen. We vertrekken over een uur dus naar Ramsgate.

Hé Mariste, Tom en Lydia, laat weten waar jullie zijn op p.rossen@home.nl Wij kunnen nl. niet via onze weblog terug mailen.