Vivente.reismee.nl

Azoren, Flores, Faial en Terceira

Oh, wat gaat die tijd toch weer snel. We zijn alweer een tijdje op de Azoren en we hebben ook al weer heel veel beleefd en gedaan.
We kwamen aan op Flores. We konden mooi in de nieuwe haven liggen, er was zowaar een box vrij. De haven is zo nieuw dat hij nog niet helemaal af is. Er was nog geen stroom en water op de steigers. Je kon wel douchen maar dan met koud water. We lagen er dan ook gratis. De dag na aankomst hadden we 3 auto's gehuurd en gingen met de Moonrise en SeaMotions het eiland verkennen. Het was wel jammer dat het zo mistig was, daardoor hadden we geen uitzicht op de kratermeren. Gelukkig konden we de muur met al die watervallen wel zien bij het mooie meer. Na nog een aantal dagen lekker uitrusten zijn we weer samen met de Moonrise vertrokken naar het eiland Faial. We moesten weer een nachtje doorvaren. We hadden gehoopt op een lekker rustig tochtje maar dat pakte toch iets anders uit. De ruime wind was er niet, we moesten met een stevige wind en aardig scherp aan de wind zeilen. De golven beukten op de Vivente in en af en toe klapte er een enorme golf over de Vivente heen zo de kuip in. Weten we ook weer wat dat is.
En dan vaar je de haven van Horta binnen. Veel over gelezen. Als zeezeiler is dit toch wel de place to be. Daar moet je geweest zijn en je handtekening (muurschildering) achterlaten. Dat hebben wij dus ook gedaan. Patrick heeft Marcel geholpen met het plaatsen van nieuwe hoeven onder de motor van de Moonrise (motorsteunen). Paula en ik hebben onze muurschilderingen gemaakt. De Dames van 4 NL. en 1 Deense boot hadden nog een vrouwenavond gehouden. Hé, Ria ik heb nu eindelijk Mamma Mia gekeken. Met die film dus en thee champagne, chocolade, kaas, olijven en aardbeien met slagroom hebben we heerlijk genoten. De mannen hebben zich vermaakt in Peters café Sport. We hadden nog een verjaardagsfeestje gehad van Tom (Tinto) die we in Horta ook weer hadden ontmoet, net als de Fiddlesticks, Hans en Anja. Het was dus weer een gezellige boel. Dan is er alweer een week voorbij en we moeten maken dat we naar Terceira komen. Ja, ja, we kregen alweer bezoek, van Martijn, een vriend, ex-collega van Patrick. Hij kwam op 1 juli aan op Terceira. Wij dus woensdag 's ochtends vroeg uit de veren. Eigenlijk zouden we om 6.00 uur vertrekken maar dat werd 7.15 uur. We hadden ons verslapen, het was iets te laat geworden de nacht ervoor.
We kwamen 's avonds om 23.00 uur aan op Terceira in Angra do Heroismo. Ik was dus in de veronderstelling dat 1 juli op donderdag viel, maar kwam er die donderdag achter dat 1 juli op vrijdag viel. Dat was wel weer lekker, hadden we mooi een dagje speling om de was te doen, op te ruimen en uit te zoeken hoe laat de bussen naar het vliegveld gingen. Vrijdag 1 juli hadden we Martijn van het vliegveld gehaald, gezellig weer bezoek aan boord van de Vivente. De Vela was ook op Terceira en we zijn samen met hen naar Touradas ã Corda (stierenrennen) gaan kijken. Nou ja, Liene, Martijn en ik hadden gekeken, foto's gemaakt en gefilmd en Thomas en Patrick stonden op straat. Patrick moest ook echt rennen voor een stier, deze had Patrick in het vizier. Er waren 4 rondes met 4 verschillende stieren. De stier zit vast aan een touw die door een aantal mannen in bedwang gehouden moet worden. De mannen staan op straat en springen/rennen weg zodra de stier op hen af komt. Af en toe gebeurd het dat iemand op de horens wordt genomen door de stier. Dat gebeurde ook die avond, er werd iemand afgevoerd in een ambulance. Het is een oude traditie die is ontstaan toen ze de Spanjaarden gingen verjagen. Dat deden ze d.m.v. de stieren op hen los te laten. Ze houden die Touradas ã Corda elke dag vanaf juni tot september en elke keer in een ander dorp.
Zondag en maandag hadden we een auto gehuurd en zijn het eiland wat rond gereden. De Azoren is vulkanisch we hadden dan ook 2 vulkanische grotten bezocht. Maar Gruto do Algar do Carvão was toch wel het mooist. Ook hebben we een wijnmuseum bezocht en natuurlijk ook wijn geproefd en gekocht. We zijn naar verschillende uitzichtpunten gereden waarvandaan je een schitterend uitzicht over het eiland had. Woensdag 6 juli zijn we naar Praia da Vitoria, een andere haven op Terceira, gevaren. We hadden afscheid genomen van de Vela, zij vertrokken naar Engeland. Donderdag hadden we hier wat rond gelopen en vrijdag 8 juli is Martijn weer op het vliegtuig naar Nederland gestapt. Daar zitten we dan weer met ons tweetjes.

Ria

He wat leuk dat je mamma mia hebt gekeken, nu moet je maar via Griekenland naar huis varen. Naar dat eiland waar die film gemaakt is moet je heen!!! Mensen geniet nog heerlijk van je vrije tijd, werken is ook niet altijd alles! heel veel groeten ook van Maaike en Jasmijn. Dooooeg

Martine

Het gaat zeker snel de tijd. maar wel leuk dat jullie zo genieten. En dat we elke keer foto's en verhalen krijgen. Heel leuk om jullie zo te volgen. Wat een verhaal met het stierrenrennen.
Het lijkt mij helemaal niks voor je het weet wordt je door de lucht gegooid.
Gr. Martine en Henk

Remco Beernink

Met grote belangstelling kijk ik naar jullie website. Wat een geweldige onderneming en mooie reisverhalen. Ik hoop dat jullie er van genieten, ook al zijn jullie nog op de weg terug. Doe het nog even rustig aan, voor je weet ben je weer aan het werk in de drukte in NL :-)

Groet, behouden vaart en goede wind!

Remco Beernink

Wim

Patrick & Judith geweldig wat jullie allemaal meemaken.
Mooie foto's,en verhalen.
En die stier was wel bang voor jou.
Geniet er nog maar van met z'n tweeen.
Groet Jannie,Marije,Wim.