Vivente.reismee.nl

St.Maarten en St.Barth

Toen was het eindelijk zo ver. Wilma, Wietse en Zwins kwamen een tijdje logeren. Wij zijn de lagoon in gevaren om de Vivente zo dicht mogelijk bij het vliegveld te parkeren om W,W en Z op te halen van het vliegveld. Dat konden we gewoon lopend doen, het was nog geen 10 min. lopen. We mochten de Vivente zelfs even aan een steiger afmeren om onze visite inclusief bagage veilig en droog aan boord te laten stappen. Ze waren mooi op tijd want toen we weer voor anker lagen (ook in de lagoon) was het alweer tijd voor de Happy Hour. Samen met de La Luna, BlueFin en de Fiddlesticks geborreld en gegeten in Lagoonies. Het was erg gezellig en de nodige biertjes vlogen alweer over de tap. Op de terug weg ging het bijna fout, Zwins had bijna een nat pak gehaald bij het opstappen op de Vivente, maar kon nog net blijven hangen tussen de Vivente en onze Dinky. Oef, dat ging ook weer goed.
De volgende dag zijn we door de brug naar buiten gevaren en hebben in Simpson Bay geankerd. Even acclimatiseren, een beetje bijkletsen, zwemmen, relaxen en natuurlijk vissen. Zwins en Wietse hadden vis gevangen met het kleinste hengeltje die wij hebben en waar wij nog nooit wat mee gevangen hadden, het kan dus wel.
De La Luna is gezellig bij ons gebleven, dus na een goede nachtrust zijn we, net zoals we normaal ook altijd doen, met 2 schepen vertrokken naar Ilet de Tintamarre. Dit is een onbewoond eilandje. We hadden daarom ook al vlees ingeslagen en aan het eind van de middag zijn we met ons allen naar het strand gegaan om daar de Cobb aan te steken. De strandlanding verliep bij de heren niet helemaal vlekkeloos. Wietse haalde dit keer een nat pak. Patrick zei, als ik ja zeg moeten jullie er uit. Dus toen Patrick nog maar nauwelijks de J had uitgesproken sprong Zwins er al uit en Wietse viel achterover het water in. Gelukkig hadden de dames een droge strandlanding en konden wij droge kleren mee nemen. We zijn nog naar een ander onbewoond eilandje geweest, Ile Fourchue en daarna weer naar de beschaafde wereld, naar St.Barth, daar konden we weer inkopen doen en deze keer hadden we vis ingeslagen voor op de Cobb. De volgende dag gingen we namelijk naar de baai 'Anse du Grand Colombier' Daar was weer geen stadje dus hadden we de Cobb weer aangestoken, samen met de La Luna, maar deze keer gewoon op de Vivente.
Op donderdag 28 april zijn we weer terug gevaren naar St.Maarten, deze keer hebben we het anker laten vallen in Great Bay, bij de hoofdstad Philipsburg. Daar willen we blijven voor Koninginnedag. De Rapy was inmiddels ook aangekomen en naast ons voor anker komen liggen. Op Koninginnedag is er een grote optocht, waar we samen met de La Luna en de Rapy heen gaan. Alleen de start tijd moet je weer voor lief nemen. Wij haasten want om 10.00 uur zou de optocht starten. Na navraag gedaan te hebben bleek dus weer dat ze de starttijd nog nooit hadden gered en ze kwamen nu tegen 14.30 uur langs. Eigenlijk hadden we het kunnen weten, maar de optocht was toch wel de moeite waard.
Dan is het alweer zondag 1 mei en 's middags om 16.00 uur vertrekt het vliegtuig weer met Wilma, Wietse en Zwins. Waar is de tijd toch gebleven. Eerst moeten we nog van Philipsburg naar de lagoon varen. Om 9.30 uur vertrokken we om 11.30 uur konden we door de brug en om 13.00 uur stonden we weer op het vliegveld. Dat was dus weer een strakke planning. Samen met Denise en Etienne hebben we ze naar het vliegveld gebracht. Ja, afscheid nemen is niet mijn sterkste punt, maar over een half jaar zien we ze weer. Wij zijn naar het einde van de start-/landingsbaan gegaan om hun vliegtuig te zien opstijgen. Patrick en Etienne hingen in het hek en moesten zich goed vast houden anders werden ze omver geblazen. Denise heeft dit gefilmd het filmpje proberen ze op hun weblog zetten, http://www.laluna-opzee.nl/.
Hier bevoorraden we voor de oversteken. Morgen of overmorgen vertrekken we nog even samen met de La Luna naar de BVI (British Virgin Isalnds)en daar bereiden we ons voor op de oversteek naar Bermuda.