Vivente.reismee.nl

Dominica

Oh, wat heeft Dominica toch een mooie natuur. We moeten hier echt weer wat van het eiland gaan bekijken. De mensen zijn hier ook weer heel vriendelijk. Vergeleken met Martinique is het hier een stuk armer en je hebt hier ook weer boatboys, maar niet agressief of zo. Als je nee zegt dan gaan ze ook weer. Wij zijn aangekomen in Roseau en daar hebben we ingeklaard en voor de verandering kon je hier ook meteen uitklaren, hebben we dus ook maar meteen gedaan. Dat was erg handig. Hier kwamen we de AbelT weer tegen en hebben aan het eind van de middag, samen met de La Lunawww.laluna-opzee.nl/en Zwitsers (hadden we op de Kaap Verden ook ontmoet) geborreld op de AbelT www.abelt.nl/
We zijn samen met de La Luna naar de Middelham Falls geweest. De rit met de taxi erheen was korter dan de tijd die we nog met de benenwagen moesten afleggen. Het was met de taxi ongeveer een kwartiertje rijden. De wandeling duurde zo'n 1 ½ uur. Het was wel een hele leuke en mooie wandeling. Door de Rainforest. Je moest soms door een waterstroompje lopen en van balk naar balk, steen naar steen en van boomwortel naar boomwortel lopen, ik soms springen met mijn korte beentjes. Patrick en Etienne hebben onder de waterval nog even gezwommen. Denise en ik hadden mooi even de tijd om bij te komen. Het was echt de moeite waard.
Ook hebben we hier nog meer oude bekenden ontmoet. De Moonrise www.mvwijk.nl/moonrise/en de Wizard www.wizardwaves.nl/We hebben hun ook voor het laatst gezien op de Kaap Verden. Op het weerzien moet natuurlijk gedronken worden. Dus om 18.00 uur naar de Garage (bar) geweest voor de Happy Hour en daarna met z'n allen wat gegeten. We hebben nu alle schepen weer ontmoet waar we tijdens de oversteek contact mee hadden. Toch wel leuk dat je iedereen weer tegen komt.
Het wordt weer tijd om een baai verder te varen. Dus samen met de La Luna op naar Portsmouth. Dan zeggen ze dat het hier op dit moment droogseizoen is. Nou daar merken we anders weinig van. We hebben nu al 2 dagen achter elkaar regen en grauw weer. We hebben sinds ons verblijf in het carieb sowieso elke dag nog regen gehad. Vaak een klein buitje en ´s nachts blijf je soms aan de gang met luik dicht, luik open. Maaaaaar het is niet koud. Dus vandaag in de regen de Indian River op. Met de La Luna hebben we een gids met roeiboot ingehuurd om ons alles wijs te laten maken over de rivier. Vroeger woonden er Indianen aan de rivier, maar ze hebben nu een ander stekkie aan de andere kant van het eiland 'Carib Territory' Op dit eiland hebben ze ook weer opnames gemaakt voor Pirats of the caribbean met name ook op deze rivier. De gids vertelde soms hier stond een huisje en uit welke scene, je kon er alleen niets meer van zien dus ze kunnen je van alles wijs maken. Maar de natuur was echt schitterend. Toen we weer terug waren op onze ankerplek lagen de Moonrise en de Wizard er ook. We gaan morgen allemaal naar Guadaloup.
Even heel wat anders. Wat ik erg leuk vind. Mijn tante Marjan draait onze verhaaltjes allemaal uit voor mijn oma. Zo kan mijn oma ons ook volgen. Oma een dikke knuffel van ons.

tarpan

hoi
Nog ff dan zien wij jullie ook weer. Wij zijn nu op st vincent en morgen gaan we naar st lucia. Vanavond gaan we bij vrienden eten.
Eind maart willen we op st maarten zijn
liefs Bram en Anja