Vivente.reismee.nl

El Hierro

Op Gomera hadden we afscheid genomen van de Tarpan (Bram en Anja), hier scheiden onze wegen, of eigenlijk onze wateren. Het was een erg gezellige tijd samen.
We liggen al weer even op El Hierro. Ja de tijd gaat ook zo snel. Eerst zijn we naar Puerto de la Estaca geweest, maar daar was helemaal niets te beleven. We lagen daar helemaal alleen aan de kade. De volgende dag kwamen er nog twee zeilboten bij. Een jachthaven was er nog niet. Er lagen alleen wat visbootjes aan moorrings. Er stonden een paar huizen, een restaurant van de veerboot en in het zelfde gebouw zat de douane waar we ons moesten melden. Maar deze keer was het een hele aardige douane meneer en hij sprak zelfs Engels. Ook mochten we bij hem op internet naar de weersberichten kijken en we mochten gebruik maken van het toilet in het gebouw. Maar verder was er niets. We zijn één dag gebleven en zijn met de bus naar Valverde (de hoofdstad) gereden. Wel lekker goedkoop die bus, een enkeltje voor twee personen was 2 euro. Maar goed in Valverde aangekomen zagen we helemaal niets, het plaatsje ligt aardig hoog en het was erg mistig en koud en het heeft zelfs geregend. Maar we waren er wel even uit en we konden brood halen.
De volgende dag zijn we naar Puerto de la Restinga gevaren. Een klein vissersplaatsje. Ook hier liggen we weer helemaal alleen aan de kade. Er is een piepklein haventje, maar het grootste gedeelte is bezet door de vissersbootjes. Er liggen zo’n 7 zeilboten, ja en dan is de haven vol. Gisteren kwam de Spanjaard die ons heeft geholpen met aanmeren langs en vroeg aan mij of ik aan het eten was. Tenminste ik dacht dat hij dat vroeg, mijn Spaans is ook niet meer wat het geweest is, dus zei ik, nee, maar toen vroeg hij, eet je dan vandaag helemaal niet meer? Hij liet toen een vis zien die net gevangen was en vroeg of hij die voor ons klaar mocht maken voor vanavond. Wij hoefden hem dan alleen op de bbq te leggen. Ja weigeren kon je eigenlijk niet. Hij, Alegandro (schrijf je vast anders) kwam om 20.00 uur. Patrick had wat aardappeltjes gebakken. Ja wisten wij veel, die vis leek nl. niet zo heel groot. Maar het bleek dat hij veel meer bij zich had. Hij had meegenomen, die vis inderdaad heerlijk klaar gemaakt, verse garnalen, de vruchten van een cactus en een fles rode wijn. Oh ja, ook nog de ingewanden en de vissenkop daar konden we dan soep van maken. We hebben gezellig met ons drietjes gegeten. Alles is niet op gekomen, behalve de fles wijn dan. Alegandro is kunstenaar en schildert, wij hebben een schitterend schilderijtje gekregen. Wel grappig hij gebruikt oud gebruikt papier. Dat heeft wel wat. Wij wouden de kosten delen, maar hij vilde daar niets van weten.
Verder kijken we elke dag naar de grib-files of we kunnen vertrekken richting de Kaap Verden. Wij zijn er klaar voor, maar nu werkt de wind nog niet echt mee. Wij hebben vandaag een Duits echtpaar met 2 jonge kinderen ontmoet en die willen ook richting de Kaap Verden, zij zitten met het zelfde probleem, die wind. Of is het der wind.
Hot van de pers. We liggen inmiddels in een box want er was een zeilboot vertrokken. Hier liggen we iets rustiger dan aan de kade. Vanavond, begin van de avond kwam Alegandro even langs een borrel doen. De vissersbootjes kwamen ook net weer binnen om de gevangen vis te lossen. Alegandro helpt daar regelmatig, dus zijn we met hem mee gelopen om even te kijken en natuurlijk foto’s te maken. We mochten zelfs mee naar binnen waar de vis werd gewogen etc. Hij kreeg een vis en die kregen wij dus weer. Schoon gemaakt en al. Dus jullie raden het al, weer vis op de Cobb.

Sjaak & Regina

He Luitjes,

Zit met veel genot elke keer weer jullie reisverhalen te lezen.
Erg goed om te horen dat het jullie zo goed af gaat en de belevenissen zich in rap tempo opvolgen.
Op de haven gaat ook alles goed. Alle boten staan al weer bijna op de kant zodat we met een gerust hart aan het winterwerk kunnen beginnen.
En ja dan is het jaar al weer voorbij voordat je er erg in hebt.
Ik hoop dat de wind jullie gunstig gezindt is en dat jullie maar snel de oversteek naar de kaap Verden mogen maken.

Gugh,

Sjaak & Regina

Joke

Julllie hebben toch nog regelmatig internet dat er nu alweer een verhaal is. Ik reageer wel niet elke keer bij een nieuw verhaal maar ik lees ze wel en volg alles op de voet.Erg leuk wat jullie allemaal zien en meemaken. Ook de foto's geven daar een goed beeld van. Hopelijk hebben jullie snel de wind mee naar Kaap Verden.

Groetjes,
Joke

Gerrie B

Judith gefeliciteerd met je verjaardag!! maak er een mooie dag van.

We kijken alweer uit naar al jullie vervolg belevenissen, het blijft genieten!

Groetjes

Rik en Suzan

Wat een leukerd die Alegandro :) Zulke aardige mensen lopen hier in NL volgensmij niet meer rond!! Behalve wijzelf dan hè... :P
Wij gaan proberen een Skype adres aan te maken hoor!!
Kussie!

ton en marian van halewijn

Hallo wereldreizigers. Judith van harte gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een leuke dag van. Wij volgen jullie reis ook met veel plezier en van elk bericht van jullie maken wij een afdruk voor oma. daar geniet ze ook van. van oma krijgen jullie voor 100 foto's ruimte op jullie blog en wij doen er ook 100 bij. kunnen jullie weer even vooruit. geniet van jullie reis en wij kijken uit naar jullie volgende verslag.
groetjes,
ton en marian.

mariska

he daar, ook dit verhaal is weer leuk om te lezen, maak er vandaag een speciale dag van want je wordt uiteindelijk maar 1 keer 40 jaar, ja ja alweer 40 jaar je word al oud zeg hahahah
groetjes
mariska piet en kids
oja mijn moeder heeft je uitgenodigt via skyp

oosterlaar

Hoi Judith.

van harte, veertig al weer waar blijft de tijd.

we hebben een beugeltjes los getrokken op jou gezondheid.

maak er een leuke dag van.

groetjes, oosterlaars.

Marcel en Nynke

He Juutje, van harte gefeliciteerd!
We komen vananavond niet, dat hou je nog tegoed.
En Pat, jij ook gefeliciteerd met je ouwe vrouw (haha)

Groetjes Marcel, Nynke, Niek, Ellen en Anne

Henriette Bouwman

Ha Judith & Patrick..

Wat een leuke belevenissen allemaal!
Lees jullie verhalen elke keer met veel plezier, en de foto's zijn ook erg leuk!! :)

Judith, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hele andere verjaardag zo he?

Geniet er nog van!

Groetjes!

Stelwagen Bart

Vader van Sietze Stelwagen;
Sietze maakte mij attent op jullie reis met de Contest.
Erg leuk om te lezen, is jullie verhaal .

Het wordt nu een beetje winter in Nederland.

Groet Familie Stelwagen

Stille

Leuk om te lezen! De dagen zijn dus ook te vullen met avontuur in plaats van stress en sneeuw...ha!

Veel plezier en een goede reis

Groet Stille