Vivente.reismee.nl

Tenerife en Gomera

Na Fuerteventura zijn we door gevaren naar Tenerife. We hebben een nacht door gevaren. Het laatste stuk rustig aan gevaren om niet voor 12.00 uur in de haven aan te komen, anders moet je die dag ook betalen. Alweer zo'n mooi eiland. We hebben samen met Bram en Anja van de Tarpan voor 3 dagen een auto gehuurd. De eerste dag hebben we met de auto grote inkopen gedaan om de boot goed te bevoorraden, want dit is de laatste kans om grote inkopen te doen. Op de Kaap Verden heb je nl. niet zo veel. Je raad nooit waar we geweest zijn voor de inkopen, bij de Lidl. Ook hebben we een andere stuurautomaat voor op de windvaan gekocht. De stuurautomaat die we al hadden is niet te vertrouwen en voor de oversteek moeten we toch een goede hebben. Pat heeft daar, met behulp van Bram, een mooie stellage (houder) voor gemaakt.
De tweede dag zijn we naar het plaatsje Masca gereden. Het mooiste plaatsje van Tenerife. Kon je wel merken want daar was het echt toeristisch, daar hoorde je ook veel Nederlanders om je heen. In Masca kon je gigantisch mooi wandelen, door een kloof tot aan het strand een tocht van ongeveer 6 uur. Hebben we niet gedaan want we waren er vrij laat en op het heetst van de dag. We zijn wel een stukje de kloof in gelopen. Voordat we terug gingen zijn we nog even langs een andere mega supermarkt gereden spullen halen die ze bij de Lidl niet hadden. De auto in de parkeergarage gezet onder het winkelcentrum, maar toen we terug kwamen was er een ruitje ingeslagen. De rugzak, met daarin een telefoon en een fototoestel van Bram en Anja was gestolen. Best wel balen. Eerst de man van de beveiliging erbij gehaald, die heeft de politie gebeld. Later kwam de politie, waar we achteraan moesten rijden naar het politiebureau. Ze moesten eens weten, met een potje bier op achter de politie aan. Het zou allemaal wat sneller gaan als ze ook Engels spraken maar dat deden ze geen van allen. Daarna nog eens naar het verhuurbedrijf, daar kregen we zonder problemen een andere auto mee. Auto inbraak gebeurde daar vaak.
De derde dag zijn we om 7.30 uur vertrokken, op naar de Teide, een vulkaan. Om 10.00 uur stonden we te blauwbekken op de Teide. Jee wat was het daar koud, dat zijn we niet meer gewend. Op 2200 meter hoogte was het 11 graden. De Teide is totaal +/- 3720 meter hoog en wij wandelden op zo'n 3500 meter. We waren mooi voor de drukte aan en hadden geen wachttijd toen we met de kabelbaan omhoog gingen. Het was echt adembenemend. Na al het moois gezien te hebben is het weer tijd voor een ander eiland.
Op naar Gomera. We varen weer een nacht door. We moesten weer niet te hard varen anders kwamen we in het donker aan. Het is wat de ene keer zet je alle zeilen bij om maar zo hard mogelijk te lopen en nu maar niet te veel zeil want anders vaar je te hard. Dat was me het nachtje wel. Toen ik lekker lag te slapen schreeuwde Pat dat ik moest komen assisteren want het grootzeil moest naar beneden. Ik als een speer mijn bed uit, met een slaperige kop aan het roer. Ik wist niet precies wat er allemaal gaande was, de wind stokte mijn adem en ik kreeg meteen een golf water over me heen dus daar stond ik, in mijn hempie helemaal nat, geen lenzen in of bril op dus zag ook niet zo veel en maar happen naar adem. De wind was aangetrokken tot windkracht 9 (42 knopen wind), we zaten net in zo'n acceleratiezone. Gelukkig voor mij had Pat wacht, hij was ook al door en door nat. Toen we vlak voor Gomera waren ging de wind ook liggen, net of er niets was gebeurd.
Eindelijk weer voor anker bij Valle Gran Rey, een heel klein plaatsje. Hier leefden vroeger de hippies in de grotten. Je ziet ze af en toe nog wel, die hippies, maar ze zien er niet meer uit. We liggen tegen een hele steile rotswand aan te kijken, heel bijzonder. Tot nu toe hadden we in de Canarisch geen internet op de bood, ook niet in de Marina jachthavens. We moeten weer opzoek naar internetcafés. Ik denk dat de internetverbinding vanaf nu steeds minder wordt. Nou ja, je kan ook niet alles hebben.

Reacties

Reacties

Rik en Suzan

WOUW, wat een mooi verhaal.. Wij zijn benieuwd naar de bijbehorende foto's!! En wat een grap, met een slokkie op achter de politie aan haha!! Ach ja, Patrick kan dat hè... ;-)
Kussie!

Gerry Likkel

Leuk om jullie reisverhaal te lezen. Ik geniet ervan.
Dat natte lijkt me niet zo leuk en die harde wind ook niet. Gelukkig genieten jullie er van.
Judith van harte gefeliciteerd met je verjaardag (40) en veel geluk op jullie verdere tocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!