Vivente.reismee.nl

Fuerteventura

Zo we zijn weer wat zuidelijker. Het weer is hier heerlijk en de zee is nog weer blauwer en warmer.
Voordat we vertrokken hebben we eerst onze Genua laten repareren, daar zaten nl. 3 gaatjes in. Patrick had een pan tomatensoep gemaakt voor onderweg. Zo we zijn klaar voor de overtocht.
We hebben er 6 dagen en 5 nachten over gedaan om vanaf Albufeira (Algarve, Portugal) naar Lanzarote (Canarisch eiland) te varen. Totaal 566 Nautische mijlen. We hebben ongeveer 116 uur op de motor gevaren, 28 uur gezeild en 190 liter diesel verstookt. Ja dan heb je een zeilboot. De stuurautomaat heeft 142 uur voor ons gestuurd, onze grote vriend. Aantal visuren 16, resultaat 0 vissen. Het was me het tochtje wel weer. Deze keer hadden we dus bijna geen tot helemaal geen wind. Ik was deze keer dus ook niet zeeziek. Ik was deze keer gewoon ziek, had 4 dagen migraine gehad, dat was weer wat minder. Je kunt het je niet voorstellen maar de dagen en nachten vliegen voorbij. We hadden goed weer en de nachten waren mooi helder. Het is ook heerlijk om 's nachts wachten te lopen. Je zit dan onder een hemel met miljoenen sterren. Maar wat altijd het mooiste moment is, is als je land in zicht hebt. Ik had de laatste wacht en toen het licht werd zag ik de bergen van o.a. Lanzarote. Je wordt dan helemaal blij en opgewonden. Dan denk ik meteen Patrick wakker maken dat moet hij ook zien, maar niet gedaan hoor, want als je land in zicht hebt duurt het nog wel een tijdje voor je er bent.
We hadden op Lanzarote afgesproken met de Tarpan (Bram en Anja) Dat was weer een leuk weer zien. We varen nu een tijdje met elkaar op.
Op dit moment zijn we op Fuerteventura in Gran Tarajal. We zijn eergisteren met de bus naar Puerto del Rosario (de hoofdstad) gegaan. Dit is een heel kaal eiland met veel gebergte en in dit plaatsje hebben ze zelfs een zwart zand strand. Je kunt hier ook goed motorrijden, de wegen zijn goed met mooie bochtpartijen. We liggen in de Marina jachthaven maar ze hebben hier geen wc en douches. Het is wel lekker goedkoop, we betalen maar 9 euro per nacht.
We hebben ook al vliegende vissen gezien, ze vliegen best wel een eind over het water. Ik ben blij dat we ze allebei gezien hebben anders geloofden we elkaar vast niet. Ook lopen hier al veel kakkerlakken, je moet oppassen dat je er niet op gaat staan anders neem je misschien de eitjes mee aan boord.
Zo af en toe tussen het zwemmen en snorkelen door, moet er ook nog wat geklust worden op de boot. Pat. heeft onze water tank weer gedicht, daar zat nl. een gaatje in van zo'n 3 mm. Volgens mij hebben we het nu eindelijk gewonnen van het water. We hebben nieuwe boxen in de kuip gemonteerd want de oude waren opgeblazen, we denken nog van het afscheidsfeestje in Lelystad.. Gisteren hebben we een knipronde gehad. Ik heb Anja, Bram en Patrick geknipt en Anja heeft een best stuk van mijn haar geknipt. Dat lange werd gewoon te warm.
Vanochtend hebben we een berg/heuvel beklommen, we hadden een schitterend uitzicht.
Zaterdag (morgen) varen we naar Tenerife dat tochtje duurt ongeveer 2 dagen en 1 nacht.

P.s. Nog bedankt voor de fotoruimte.

Jan Wesselink

Hoop wel dat jullie een beetje doorvaren. Het wordt tijd om weer eens met Judith te knuffelen! Maarruuhh, mooie verhalen en ik volg jullie met veel belangstelling.

Groeten,

Jan

Rik en Suzan

Klote dat je ziek werd Juud.. Ennuh,hopelijk kost de volgende oversteek minder diesel!! Pat,volgensmij moet je die bladen nog iets beter lezen..0 vissen....is ook een prestatie! Hihi. Wij hebben gister een katje opgehaald, zo lief!! Komen jullie gauw kijken ;-) Kussie van ons

zwins

Hoi Pat en Juut, mooi verhaal, mooie foto`s. Jammer dat je ziek werd Juut. Maar 16 uur vissen, en geen vis gevangen, is een beetje triest. Begin nu ook te twijfelen aan de gevangen Tonijn die Pat trots op de vorige fotosessie liet zien. Was daar misschien een viskraam in de buurt? Goede vaart, veel plezier. Groet Zwins, Jenny en Georgia-Rae.

mariska

leuk hoor om al die verhalen te lezen, ook de foto's gekeken echt leuk
dikke zoen
mariska

Corry en Jan Meeuwis

we volgen met belangstelling jullie vaartocht .in een woord GEWELDIG je moet wat dieper vissen dan lukt het wel.veel gezondheid en goede vaart.groeten.Jan en Corry.

hein en anita

Met ons alles goed, goede vishandel in de buurt. tjoh he en een goede oversteek.

Anique Uithol

Beste Patrick en Judith,

Op jullie website las ik dat jullie op Fuerteventura zijn geweest. Ik ben van het online reismagazine Reisgraag.nl en wij zoeken mensen die ervaring hebben met dit eiland en daar een beoordeling over zouden willen schrijven op de website. Zouden jullie een paar minuten tijd hebben om dat te doen? Je kunt de beoordeling invullen via de volgende link: http://www.reisgraag.nl/ervaring/plaats/

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,