Vivente.reismee.nl

Bezoek uit Nederland

Gezellig bezoek uit Nederland. We keken er heel erg naar uit. En dan is het eindelijk zo ver. We liggen naast het vliegveld in Faro en kunnen de vliegtuigen zien opstijgen en landen.
Woensdag 6 oktober landen Martijn en Sander om 19:00 uur. Om 19.30 uur de taxi naar Faro gepakt met een nogal gestreste taxichauffeur, maar we hebben de rit overleefd. Eerst een hapje eten en op naar de boot. Dat was op zich al een avontuur. Met ons viertjes in de dinky, dat kon zat, er kon er nog wel één bij in. Het was donker en het was ook nog eb en aangezien we op een waddengebied aan een mooring lagen was dat ook al een hele belevenis. Zo zijn Martijn en Sander nog nooit naar hun vakantiebestemming gebracht.
Donderdag zijn we richting Vilamoura gevaren. In het begin konden we nog wel zeilen, maar later op de middag viel de wind helemaal weg. Dus de motor maar weer aan. Dan is het toch maar eens tijd om te zwemmen. Patrick, Martijn en Sander hebben een duik genomen, nou ja een duik, voorzichtig via het zwemtrapje want het water was toch best wel koud. Daarna zijn we de haven in gegaan. Een luxe jachthaven met rondom een boulevard. Zag er erg gezellig uit.
Vrijdag weer een plaatsje verder gezeild, Ja nu hadden we een mooi windje. De voorspelling was een stevige wind, dus maar 2 riffen erin. Maar toen we de haven uit kwamen viel die wind wel mee dus rif eruit. Het was maar een kleinstukje naar Albufeira we waren er eerst voorbij gevaren dus we moesten weer een stukje terug. De wind was ook aardig aangetrokken en we moesten nu erg scherp varen. Patrick en Sander waren, net als gisteren, onderweg aan het vissen maar hadden weer niets gevangen. s´Middags de cobb aan maar worstjes op de cobb i.p.v. vis en s´avonds macaroni op de cobb klaar gemaakt. Het weer werd steeds slechter aan het eind van de middag regende het best wel hard. Dat hadden we in Portugal tot nu toe nog niet mee gemaakt. Maar Sander had een mooie zonnetent voor ons meegenomen en die deed nu goed zijn werk als regentent.
Zaterdag zijn we naar Olhao gevaren.Sander en Patrick waren weer aan het vissen. Ja je geloofd het niet Sander had beet maar kwam in de knoop met de lijn van Patrick en weg vis. Jammer we zagen de vis al op de cobb liggen. We zijn voor anker gegaan voor het eilandje Ilha da Culatra. Het weer was nog steeds slecht met weer regen. s´Avonds zijn we een hapje gaan eten op het eilandje. Door de hevige regenval viel in het restaurant de stroom uit. Ja toen stond het hele restaurant blauw omdat de afzuigkap het niet deed. Ze maken daar het vlees en de vis klaar op de BBQ, in de keuken.
Zondag 10 oktober, na een wandeling weer naar Faro gevaren. Martijn en Sander vertrekken nl. vandaag weer. Hun vliegtuig vertrekt om 19.25 uur. We hebben ze weer uitgezwaaid op het vliegveld. Het waren hele gezellige dagen en het is nu best wel stil.

Suzan

Hey daar!!
Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad, ik kan me goed voorstellen dat het na zo'n tijd fijn is om bekenden te zien!! Ik ben zeer benieuwd naar de foto's. Dikke kus Suzan

Cees en Anneke van S/Y Beau

Hallo,

Voor de tips hier het juiste adres:

Verder even zoeken naar tip 1 en 2 Ankeren.

Groeten,
Cees

tradecenter FM

Wat fijn om de foto's te bekijken- zo zijn wij even bij jullie aan boord . Voor straks een goede (rustige) reis en vooral veel geluk, plezier enz.
groetjes vanuit Lelystad
José

Gonny Homma

Hallo Judith en Patrick,

Leuk al jullie verhalen/foto's tot nu toe en ben benieuwd naar het verdere verloop van de reis. Alvast een goede oversteek

Groetjes Gonny