Vivente.reismee.nl

Olhao

We liggen op dit moment tussen Olhao en Ilha da Culatra in. Het is een waddengebied. Echt een heel mooi gebied. Het dorpje op Ilha da Culatra is helemaal grappig. Het is heel klein maar er zijn 2 kleine winkeltjes waar je brood, fruit en groente kan kopen. De straten bestaan uit een rij tegels in het midden en zand. Gisteren hadden we een biertje gedronken op het terras en een flesje was maar 0,80 euro cent. Zo goedkoop hadden we hem nog niet gehad.
Na Cascais zijn we samen met de Bess naar Sesimbra gevaren en daarna naar Sines. Wij zijn na 2 dagen Sines weer verder gevaren naar Baleeira, eerste plaatsje in de Algarve. Onderweg heeft Patrick weer eens zijn hengel uit gegooid en ja hoor binnen 3 minuten was het al raak. Een tonijn aan de haak. Hé Siebenga 1-1. Ja, en dan, moeten we hem meteen schoon maken? Even denken wie kunnen we daarover bellen. Diny Bos van de Brinkhof maar eens bellen die zal het vast wel weten, zij kan immers ook heerlijk koken. Diny heeft informatie voor ons ingewonnen en ons terug gebeld. Meteen schoon maken dus. ´s Avonds hebben heerlijk tonijn op de Cobb gegrild. De volgende dag zijn we weer verder gevaren naar Portimão. Wat hebben we onderweg veel dolfijnen gezien, alle soorten en maten. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Het is ook eindelijk gelukt om foto´s van de dolfijnen te maken.
In Portimão zagen we een bekend schip liggen en ja gezellig daar lag de Tarpan, Bram en Anja. We zijn weer met hun opgetrokken, heerlijk gewandeld en gezwommen. We zijn samen doorgevaren naar waar we nu liggen. Zij hadden onderweg hierheen 3 vissen gevangen, dus gisteravond de BBQ op de Tarpan maar weer aan. We hebben de vissen heerlijk met ons viertjes op gepeuzeld. De Zeebeest, Marlieke en Diep waren er ook bij, maar zij zijn vegetarisch en Anja heeft pannenkoeken voor hun gebakken.
Wij kunnen mooi rustig aan doen want volgende week woensdag 6 oktober komen 2 ex-collega's (Martijn en Sander) van Patrick een paar dagen. Zij landen op Faro en dat ligt in het zelfde waddengebied waar we nu liggen. We zien vanaf hier waar de vliegtuigen landen. We verheugen ons er enorm op dat ze komen.
Foto's volgen nog. Het lukt deze keer niet om ze erop te zetten, niet zo'n goede internet verbinding.

Corine, Michel en Delano

Ja, Algarve is best mooi he? Oeh, en verse tonijn, heerlijk!

Maarre, wanneer doen jullie inmiddels volgens schema de canarische eilanden aan? Toevallig toch nog in december? ;-)

Doe rustig aan en wederom veel plezier!

wietse en wilma

Hoi Patrick en Judith,
Als ik de foto uitvergroot kun je inderdaad zien dat het een tonijn is maar om na het vangen van zo`n sardientje nu te zeggen dat de stand 1-1 is vind ik wel een beetje voorbarig.
Veel plezier nog en als de stand echt 1-1 is hoor ik het wel.

Rik en Suzan

Haha! Een tonijn, maarja...t'is nog geen snoek, hè Pat!!
;-)

henk

fyn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben
mooi he die dolfynen als ze mee op zwemmen
wanneer vangen jullie een keer lekker bekjes maar verse tonyn is erg lekker veel plezier nog
de groeten henk

zwins en jenny

heey mooie foto's! Lukt het niet om een dolfijn in de pan te krijgen? Ben je gelijk van dat genuil over sardientjes af. Veel plezier met het bezoek uit Nederland.
't beste!

Jelma

Jaaaa! Fotoos zijn echt leuk om te zien! Kan ik toch een beetje mee! Echt leuk om jullie te volgen!

Tot later! Jelma

Jacqueline (Flevo Marina)

Ik ben net terug uit de Algarve (Ferragudo vlakbij Portimão).
De Volvo 60 van team Heiner heb ik wel zien liggen maar jullie zaten waarschijnlijk (19 t/m 26 sept.) nog niet in Portimão.
Jammer had ik even een bakkie kunnen halen.
Veel plezier nog in de prachtige Algarve.