Vivente.reismee.nl

Muros

We hebben bijna een week in Coruña gelegen. Ook noodgedwongen want het waaide me toch hard. Nou geeft die harde wind niet, maar om er nou weer tegen in te beuken hadden we geen zin in. Toen we eindelijk besloten om verder te gaan leek het in het begin heel goed. We konden zelfs zeilen, maar dat was van korte duur. De wind trok weer aan en weer pal tegen. We zijn maar een baai in gedoken om te schuilen. Overdag lagen we daar lekker beschut maar 's avonds ging het me toch te keer in die baai. We lagen enorm te rollen. De volgende dag toch maar weer verder ondanks dat het weer slecht was, regen en weer die harde wind tegen. Camarinas onze volgende stop. Daar was ook een Marina jachthaven. Nou ja 'Marina' 2 steigers en een soort clubgebouw. Voor die Marina kon je ook ankeren, hebben we ook gedaan. De volgende dag was het schitterend weer, we hebben een baai op gezocht en zijn met ons bijbootje naar het strandje gevaren en hebben daar lekker gezwommen. Zonde om weer verder te moeten, maar ja anders komen we nergens. Weer stralend weer en harde wind weer kracht 6, maaaaaaar deze keer hebben we hem in de rug. Op naar Muros, Heerlijk kunnen zeilen en het was zelfs warm. Dat hadden we nog niet mee gemaakt. I.p.v. in een dikke jas zaten we nu in bikini en zwembroek. Dat begint er meer op te lijken. Patrick had zijn hengel maar weer eens uit gegooid. Maar op een gegeven moment toen ik even binnen was , ging Patrick een stukje terug. Zijn hengel was er vandoor. We hebben hem niet meer gevonden. Misschien zwemt er nu wel een vis met een hengel achter zich aan.
Vlak voor Muros zijn we weer een baai in gedoken. Deze keer hadden we niet goed opgelet. Dus 's nachts worden we wakker door een enorm gebonk en wat dacht je, we liggen aan de grond te stampen. Gauw het bed uit en proberen het anker te lichten. Dat lukte dus niet. Het liep enorm af. Aan de ene kant van het anker was het ondiep en aan de andere kant dieper, maar we werden steeds naar het ondiepe gedeelte toe gedreven. Ja, wat moet je dan. Een ankerbal en een grote fender aan de ketting geknoopt en alles maar achter gelaten. We zijn een stukje verderop met onze tweede anker weer voor anker gegaan. 's Ochtends vroeg was het weer vloed en hebben onze anker opgehaald. Een goede leer voor de volgende keer, een beetje beter op letten dus.

Ria

Hoi Patrick en Judith, wat een belevenissen!! Ik was met 4 meiden een weekje naar Schoorl, daar waaide het al erg, windkracht 7 a 8. Vond ik al behoorlijk heftig, maar de zee was wel prachtig met dat geweld. Maar hoe ervaar je dat als je op zee zit! Ik wens jullie een onwijs gave voortzetting toe van jullie trip. Groet Ria.

henk

dus er zwemt een vis met een piercing rond
of is het een zeemeermin vraag het neptunes als
je over de evenaar vaart .groetjes henk.

mariska

heb alles bij gelezen, al heel wat belevenissen ik ben benieuwd naar de volgende verhalen

groetjes en dikke zoen uit
zoetermeer xxxxxxxxxxx

Sjaak en Regina

He Gugh...

Je ben nu al weer enige tijd onderweg maar heb je wel in de gaten dat de winterberging hier bijna weer aanbreekt....
Ik zou zeggen als de sodemieter omdraaien met dat schip dan ben je nog net op tijd.!!!

Gr Sjaak&Regina

Gerrit en Ciel

Is het nou de bedoeling dat Patrick gaat vissen met het anker? Als we hier in de Vecht een vis voorbij zien zwemmen met een hengel er achter aan, zullen we deze proberen aan te houden!
Een behouden vaart verder en laat jullie niet weer aftroeven door een vis.

Groeten GeCi

Joshua

Hey Patrick en Judith! Wat leuk om van jullie te lezen! Echt hartstikke gaaf! Ik krijg er helemaal zin in! Ik heb het vertrek helaas moeten uitstellen. Was te overwerkt en er moest nog te veel gebeuren. Volgend jaar mei wordt het. Hier op de Marina is het same old same old. Geniet er van! Ontzettend veel plezier!

Joshua

Rik en Suzan

Haha, rik zal opletten of hij een vis met een hengel eraan ziet! Hier alles goed, de herfst is in volle aantocht! Bah!
Succes jullie! We blijven jullie volgen!!
Dikke kus