Vivente.reismee.nl

Coruña

Coruña, we zijn er. Dat was al een hele ervaring die oversteek van de 'Bay of Biscay' We hebben er 4 dagen en 4 nachten over gedaan. Ik weet ook meteen weer wat zeeziek zijn is. Goh, wat was ik de eerste nacht slecht. Ik heb geen wacht kunnen mee draaien want ik was veel te druk. Dan weer op een bank liggen, dan weer op de andere bank liggen. Af en toe de vissen voeren en dan uiteindelijk toch maar op de grond liggen. Patrick heeft dus de hele nacht moeten varen. Zodra het licht wordt gaat het altijd weer, maar het wou die ochtend maar niet licht worden. Het bleef grauw, het motregende. Ik knapte dus ook pas aan het eind van de dag op. Toen werd het weer ook beter, de zon kwam zelfs door. Vanaf toen ging het met mij ook beter. Ik kon de dagen en nachten erna gewoon weer meedraaien. We hebben alle weertypes gehad. De eerste dag wind tegen, hoge golven tegen. De tweede dag harde wind en hoge golven, maar hebben heerlijk kunnen zeilen. De derde dag, helemaal geen wind en een gladde zee.
Patrick had wacht en schrok ervan toen er opeens dolfijnen naast de boot kwamen zwemmen. Met een zaklamp kon hij zien dat het dolfijnen waren. Ik had 's ochtends vanaf 06.00 uur wacht en kort na zonsopgang kwam er een hele groep dolfijnen langs de boot. Wat een schitterend gezicht. Het waren er wel 20. Er kwamen nog 2 nieuwsgierige dolfijntjes terug een beetje om de boot heen zwemmen. Ook hebben we overdag zo'n 30 meter van ons vandaan een aantal walvisachtige typetjes gezien. Ze waren niet zo heel erg groot gelukkig, we denken zo'n meter of 8 lang. Ja en dat zul je altijd zien, toen ik net weer de wacht had kwamen er nog 3, ik stond in twijfel wat ik nu moest doen, want ik zou hun kruisen. Toch maar een stukje de andere kant op gevaren.
De vierde dag heel weinig wind maar wel weer tegen en een gladde zee.
Het was 06:00 uur toen we het anker konden uitgooien. We hadden geen zin om de haven in te varen dus vlakbij de haven maar het anker uitgegooid. In onze Pilot stond dat het daar ook was toegestaan, alleen de volgende dag kwam de waterpolitie om te zeggen dat het dus niet mag. We zijn toen maar naar een baai gevaren en hebben daar lekker voor anker gelegen. DeCobb maar eens aangestoken. Hier kunnen we wel aan wennen. Vandaag zijn we toch maar eens de haven in gevaren om te tanken en te bunkeren. De haven is heel groot en netjes, ze rijden zelfs met golfkarretjes over de steigers heen.

lin & mario

WOW!! Dolfijnen en Walvissen! Geen foto's hiervan kunnen maken? Jammer van het zeeziek zijn, visjes waren hier wel blij mee :-) , maar gelukkig gaat het nu weer beter. Geniet van al dit moois!!
En proost met een sangria op de aankomst in Spanje!

xxx

Corine

Er zit dus schot in! Nu al zulke mooie dingen gezien dus en jullie gaan nog een heel eind!

Veel liefs Corine, Michel en Delano

en Max natuurlijk!

henk

mooi he die dolfynen was flipper er ook by en wat dat zee ziek zyn probeer een paar biertjes heeft my geholpen by de marine was nooit meer zeeziek
het helpt je even wicht organen te stabaliseren
alcohol he je gaat dan met de dyning mee en gaat niet
tegen hangen .je had een hengel buiten boord
moeten gooien toen je moest kotsen mischien
vang je wel lekker bekjes zeeziekte is gronisch

harrieo

mooi om te lezen dat de ervaringen en belevenissen zich al op stapelen.

groeten de oosterlaars

zwins

Hoi Pat en Juut. Mooi dat het zo goed gaat, een beetje zeeziek zijn hoort er toch bij? Wat zijn die walvissen indrukwekkende dieren, hè? Prachtig zijn ze. Geniet ervan. Laat de Sangria jullie maar lekker smaken, ( scheelt weer in de bier-voorraad ). Het ga jullie goed. Groet Zwins, Jenny en Georgia-Rae.

Sjaak & Regina

He toppertjes,

Begin nu toch wel een beetje jalours te worden.....
Lekker genieten zou ik zeggen...

joke

Het is wel geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen. Wat er zoal niet leeft in het water!
Gelukkig Judith ben je door de zeeziekte heen.
Verder maar weer lekker genieten samen.

Groetjes,
Joke

Wietse en Wilma

Laat de paëlla jullie goed smaken, om zodoende weer op volle krachten te komen! Trouwens de speklapjes op onze barbecue gisteren waren weer heerlijk......, maar dat wisten jullie al wel.
Alle goeds gewenst vanaf De Horte.

wim/Jannie Bosch

Bij ons regent het nu de hele dag! Niet erg, onze vakantie zit er nl.al weer op.Wij waren 14 dagen in de buurt van Trier(Dtl.) Wel gevaren maar, geen dolfijn gezien!Wel mooie haarspeldbochtjes...helaas geen motor mee.Voor de rest is alles best.
Prettige tijden wensen we jullie, wij gaan weer werken.

Gr.Wim/Jannie/Marije

Klaas & Baukje

Hallo luitjes
Fijn dat jullie al op Coruna zijn, zo te lezen ging alles redelijk goed.
Hopenlijk is Judith nu van de zeeziektte af.
Die dolfijnen zijn ook erg mooi om mee te maken.
Wij zijn naar Sail Amsterdam geweest.
Dit was een hele leuke belevenis en we hadden tot zondag prachtig mooi weer.
Op de terugweg was het wat minder, harde wind en regen.

Geniet van jullie mooie reis.

Groetjes
Klaas & Baukje

Rik en Suzan

Lieverds!!! Eindelijk een berichtje van ons.. We hebben nog geen internet thuis vandaar! Wat een mooie verhalen.. Juud..hopelijk wordt je niet zeeziek meer BAH.. Maar als jij de dolfijnen blijft voeren dan komen ze wel achter jullie aan denk ik :-)
Veel plezier!!
Dikke kus!

"Mariste"

Hee Judith en Patrick. Eindelijk dan even een reactie vanuit Lelystad. Hartstikke gaaf om te zien dat jullie reis werkelijkheid is geworden!!! Wij hebben enorm van onze tocht naar Schotland mogen genieten, dus als jullie weer terug zijn heb ik wwer een paar bestemmingen voor jullie. We zullen volgende maand bij het jubileum concert van Normaal een biertje op jullie zoepen!!!!
Geniet van alles wat jullie gaan meemaken en heel veel groeten,
Lidia en Tom van Disseldorp a.b. s/y Mariste