Vivente.reismee.nl

Falmouth, 15-08-2010

We liggen nu in Falmouth, ja nog steeds in Engeland. Het valt niet mee om hier te komen. Eerst heel veel tegen wind. Dan weer het grootzeil wat niet mee werkte en dan denk je dat je alles gehad hebt, gaat de stuurautomaat ook nog kapot. De stuurautomaat was de kluts kwijt (Kluts is dat ding die het stuur vast zet als je hem om de automaat zet). Nou wij ook meteen. In Plymouth hebben we via via een elektricien te pakken gekregen en die heeft voor ons geregeld dat de kluts weer werkt. Dat was super snel want 's avonds deed de klust het weer. We hebben ook een paar dagen heerlijk kunnen zeilen want de wind was gedraaid en kwam uit het Noord-Westen krachtje 5 á 6. We hebben ons record ook verbroken we gingen op ons log (niet op de GPS) ja, ja, je geloofd het niet 8.4 knopen.
De zuidkust van Engeland is erg mooi. Het is zeker de moeite waard om hier nog eens terug te komen in een vakantie.
Vandaag is het schitterend weer, zon en bijna geen wind. We liggen lekker voor anker. Volgens mij is dat hier ook bijna de enige mogelijkheid want ze liggen hier allemaal voor anker of aan een mooring. Wat wel tegenvalt, je moet zelfs betalen als je voor anker ligt, hoeveel weten we nog niet, want de havenmeester is nog niet langs geweest. Er liggen hier toch schepen daar zeg je u tegen, wel allemaal met bemanning want zo'n schip kun je echt niet met z'n tweetjes varen.
Patrick heeft net het bootje op gepompt, anders komen we niet aan wal. Daar gaan we kijken wat de weersvoorspelling voor de komende dagen is. Ja, want als het weer goed is gaat het toch echt gebeuren. Kijken of we naar Spanje kunnen over varen.

Ben & Aukje

Hallo,
Hier vanuit de Achterhoek wensen wij jullie een voorspoedige oversteek naar Spanje toe.
Fantastisch waar jullie mee bezig zijn.
Wij zijn wel een beetje jalours!

Groetjes

B&A

Fam. Huijsman van de Caeleste

Beste Patrick en Judith,
Zoals in Lelystad tijdens onze kortstondige kennismaking aan de werksteiger van Flevo Marina afgesproken gaan we jullie reis met veel belangstelling volgen.
De kop is eraf en zo te lezen worden jullie al aardig op de proef gesteld. Echter beter nu dan later.
Wij kennen Falmouth alleen van de landzijde. Een prachtige plek. En nu voldoende energie opdoen voor de eerste grote oversteek.
Alle succes gewenst, mede namens Ria en Laura,
Groeten
Wim

Marian en Ton v. Halewijn

Hoi allebei,
we lezen met veel plezier jullie verslag en houden Oma op de hoogte want zij, net als wij, vindt het zeer spannend. Succes met de oversteek naar Spanje.
Groetjes Ton en Marian.

Adriaan Annette

Nou luitjes.
Vertrokken na tegenslagen,maar ga er tegen aan.
Heel veel plezier en een gehouden vaart
Goede reis naar Spanje,we volgen jullie

Groetjes Adriaan Annette & kids

Rob karin Jeroen Fritz

wij wensen jullie een hele goede reis ben en aukje zijn jeloers wij ook hoor groetjes de Fritzen

saskia boermeester

Hoi Judith en Patrick,
Hoorde (inmiddels ook gelezen) van jullie zeilavontuur, leuk en spannend! Jammer dat ik jullie hier in Lelystad niet getroffen heb, maar misschien gaat het op Bonaire lukken? Wij zitten vrijwel zeker in feb/ mrt 2011 een paar weken op Bonaire.
Groetjes Sas

henk

veel geluk en wind in de zylen groetjes henk

zwins

Hoi Patrick en judith,
veel succes met de oversteek naar Spanje. Hoop dat jullie beter weer hebben dan dat het hier is. Het is hier bar en boos ( herfst ). We zijn goed weer thuis gekomen. Alles oké.
Groet Zwins.

Gerrit en Ciel

Hoi luidjes,

wat een pech hebben jullie al gehad zeg.
Maar goed alles zal goed komen en niet te vergeten jullie zien veel meer dan wij.
Ikke benijd jullie wel en we vinden 't een super onderneming, die nemen ze jullie nooit meer af.
verder wensen we jullie veel vaarplezier en hopelijk met wat minder mankementen, tot ons volgende schrijven,

gr. Geci.