Vivente.reismee.nl

Weijmouth, 10-08-10

Hoi, luitjes hier een verhaaltje van de schipper zelf, het schrijven gaat me al net zo goed af als het varen, ha ha maar goed we liggen nu in Weijmounth, voor 2dagen we willen eerst het probleem met het groot zeil oplossen. We kunnen op dit moment niet hoger varen dan 50 graden, het achter lijk begint enorm te slaan met de mast er bij, gugh. Zeil maker gebeld en het probleem opgelost, ja en hoe gaat het nu verder? Nou we gaan verder zuid waards maar de wind wil maar niet naar de goede hoek. We hebben constant de wind z-zw 6 tot 7 af en toe uitschieters naar windkracht 8. Word nu toch wel tijd dat ik de reef lijnen er in maak! Misschien morgen. We maken nog steeds water, het voorste lek is nu dicht alleen komt er water van achter binnen _+ 15 liter per dag, maar dat lossen we ook wel op. Ja, en dan het grootste probleem de bier voorraad verdampt harder dan verwacht, gugh, en zo ja de eerste makrelen gevangen, ik had geen zin om ze schoon te maken dus maar terug gezet. Goed zondag zijn we langs eiland wighte gevaren mooi gebied. Maar goed dinsdag gaan we verder naar het zuiden, maar je raad het al z tot zw 5tot 6, pal tegen, maar niet getreurd eerst morgen de diesel tank vullen en gaan gas dr. op, naar falmouth dit is +_120 mijl voor de land rotten onder ons, is dat ongeveer 220 km. Nou genoeg geluld we gaan nu eerst maar eens vis en chips eten o ja met mijn rug gaat het super. De groeten van deze kant Pet en Juut gugh.

sjaak & Regina

Het gaat jullie goed af tot nu toe gelukkig. Lekker genieten met elkaar en in Engeland hebben ze ook vast wel goedkope halve liters bier.
Koop dan gelijk een mooi klein rooktonnetje want het is wel zonde om de makreeltjes weer de zee in te plompen.

Heel veel plezier en groetjes vanaf een regenachtige Petten aan Zee.

jan wesselink

Wanneer kan ik weer met Judith knuffelen?
Dit schiet niet op zo.
Gas dr bij!

Groeten,

Jan

henk

by de marine noemden we het plaatsje waar jullie
zyn weer muf wat weer zat betekende mooi plaatsje
ben ik ook geweest heb je die door ons verbouwde kroeg nog gezien

Luc en Joke

Hallo Patrick en Judith,

We hebben het adres van jullie weblog van H&A gekregen, ziet er goed uit. Een lastig begin, maar de meeste kinderziektes zullen jullie nu wel boven water hebben na het gestamp van de afgelopen tijd. Ben benieuwd welke oplossing je met de zeilmaker hebt bedacht (couperen achterlijk, lijntje trekken, schoot verplaatsen ?) Je zult hierdoor wel hoogte hebben gewonnen en is Brest te bezeilen. We blijven jullie in ieder geval met belangstelling volgen.
Ik moet jullie namens Rik nog hartelijk danken voor de genua. Hij is nu ook onderweg maar ligt met motorpech in Lemmer (is natuurlijk van een andere orde) maar baalt ook.

We wensen jullie veel zeilplezier en een ruimende wind toe de komende tijd.

Bartelo

Vanuit gebied waar jullie heen willen groeten wij jullie, Wietse, Wilma ,Henk en Bartelo. We zijn net terug van het walvis spotten en ze zitten er echt hier voor de kust van Ecaudor. En golven hebben ze hier ook maar die 2 Yamaha buitenboord motors brachten ons waar we heen wilden. Dusje kunt altijd nog die Penka van jullie eruit flikkeren en er paar van yamaha's er achter hangen. Hee succes daar, en maak er wat samen. Mucho bienno, adios!

Sjaak& Regina

Ziet er top uit dat gebied daar, zeer mooie foto's....
Hoe lang zijn jullie bezig met de oversteek naar Spanje !!

Groet,
Sjaak en Regina