Vivente.reismee.nl

St.Vincent

Daar liggen we dan op St.Vincent. Onze eerste stop zou in de Blue Lagoon zijn. Je moet om daar te komen een smalle geul door met aan beide kanten een rif. Maar de zee was best wel wild en de La Luna steekt zo'n 2 meter diep dus we durfden het niet aan om in die baai te gaan liggen. Wij steken 1.50 meter, dat is voor het ankeren best wel een voordeel want we kunnen meestal vlak aan het strand komen. Dus we zijn een klein stukje naar bakboord gegaan en daar hebben we een mooring gepakt bij Young Island. We moesten daar wel een mooring pakken want ze hadden de hele baai vol gegooid met die mooringen en konden dus ons anker niet laten vallen. De volgende dag na een ontzettend vermoeide en lange reis kwamen we aan in de baai bij Petit Bayhaut. Nee hoor geintje, het was 9 mijl varen en alleen met onze Genua, de wind in de rug haalden we soms 7 knopen. Zo mag het altijd wel gaan. We lagen hier lekker met twee boten, de La Luna en wij. Dat was echt uniek en vooral toen Etienne aan de locals die daar aan het picknicken en aan het zwemmen waren vroeg of we ook vis of iets dergelijks konden kopen voor het avond eten, kreeg hij 4 roti's mee en nog wel gratis ook. Waar we dus beland waren was een verlaten resort en verder was er helemaal niets. Je kon er ook ontzettend mooi snorkelen. Dat wilden we natuurlijk weer vastleggen met onze mooie onderwatercamera. Maar helaas, onze waterdichte onderwatercamera was toch niet zo waterdicht want er kwamen bubbeltje uit het knopje van afdrukken. Nu doet hij helemaal niets meer. De volgende dag zijn we naar Wallilabou bay gevaren, daar hebben ze ook opnames gemaakt voor Pirates of the Caribbean. Hier gooi je het anker in en de kont leg je vast met een touw naar wal en die knoop je aan een boom. We hebben de boot ook wat opgeruimd, we hebben wat troep van de boot gehaald. Een oude jas, kapotte accu, anker ketting van 40 meter. Een local wilde dat wel hebben. Ik denk dat we nu toch wel heel snel zullen zijn. De boot helt nu helemaal over naar één kant, moet dus weer wat spullen over pakken, ja zo blijf je bezig. Vanaf hier hebben we een taxibusje besproken om ons naar de 'Dark View Falls' te brengen. Dat was echt de moeite waard, twee hele mooie watervallen. Alleen was het die dag één grote waterval. We hebben echt de hele dag regen gehad en het regende niet zo zacht ook. We waren helemaal doorweekt en ik maakte me 's ochtends nog wel zorgen om Patrick zijn zwembroek, want die was nog nat van de vorige dag. Na dit allemaal gezien te hebben is het weer tijd voor een andere baai. We zijn doorgevaren naar Cumberland Bay. We liggen hier allemaal weer met de kont naar wal en een lijn aan een boom. Ze hebben hier ook een wasserette en je kan er water tanken. Je raad het al. We hebben daar lekker gebruik van gemaakt. Wat is dat lang geleden dat onze kleren de wasmachine in zijn gegaan. Alles is nu weer lekker zoet, schoon en droog. Van die strandlandingen en ritjes met onze dinky word je nl. nogal een nat. We hebben lekker weer vers water in de tank zitten en kunnen er voorlopig weer tegenaan. Wat een luxe toch allemaal. Onze laatste stop op St.Vincent is Chateaubelair. Het is best wel een grote baai maar we liggen hier met twee schepen, de La Luna en de Vivente. Hier kunnen we ons ook weer uitklaren, dat hebben Etienne en Patrick net dus ook al gedaan. Morgen gaan we naar St.Lucia. Oh ja, Mariste en Njord, er varen hier veel hallberg Rassy's rond dus waar wachten jullie op.

saskia boermeester

Hoi Judith en Patrick,

Als jullie tussen 25 maart en 14 april toevallig Bonaire aandoen, nodigen we jullie uit voor een etentje en/ of een drankje bij ons thuis.
veel plezier nog, en hopelijk tot binnenkort!
groetjes Sas

Lidia en Tom / Mariste

Hoi Judith en Patrick. Wat is hetv toch leuk om jullie belevenissen te lezen. Goeie vraag trouwens, waar wachten we op? Tijd vooral en kinderen die oud genoeg zijn om voor zichzelf te zorgen. Mark is nu 8 jaar, dus we zullen nog een paar jaartjes geduld moeten hebben. Maar niet getreurd, de boot is er al, nu de tijd nog. Heel veel plezier en geluk toegewenst!!!
Groeten, Tom

hein van Anita

He pisnichies, ben helemaal weer bijgelezen. Het doet me goed dat het jullie, afgezien van wat kleine ongemakkelijkheden, voor de wind gaat.
Oh ja, op de Waddenzee gebruikten we op het skutsje altijd onze eigen mooring. ideaal. Misschien een tip voor de volgende reis. Nou genoeg gelu..
Mag van de arts weer fietsen na 2 februari en ben gelijk naar het sportpark gereden, als een kind zo blij. Moest daar kaarten en werd eerstes, spannend he, goed gaon Hein.

Moes

Hallo Patje en juut,
Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
Ik ben net terug uit Oostenrijk na een tijdje skieen.
We hebben juut erg gemist, Jouw uiteraad niet Patje. Nu hoefden we niet elke keer te wachten.
Jammer dat de skyp zo slecht ging.
Al ik de foto's zo zie begrijp ik niet dat je niet liever mee naar Oostenrijk ging.
Genoeg gedolt, ziet er allemaal super uit.

Doe voorzichtig.

Hartelijke groetjen Moes.
Ik hou het kort dus

Johan en Ineke Marsman

Hallo Patrick en Judith,
wat leuk al die verhalen en foto`s.
Verder nog een hele leuke en mooie reis.

Groetjes.