Vivente.reismee.nl

Hoe gaat het?

Mijn broer Henk appte me………

Hoe gaat het? Ik lees niets op jullie site. Waar zijn jullie? Alles gaat goed, we zetten wel regelmatig wat foto’s op facebook. Dat is makkelijker en gaat sneller. Ja maar ik heb geen facebook.

Oh ja, er zijn ook nog mensen die geen facebook hebben en die ons gelukkig nog via onze weblog volgen. Maar ja, dan moet ik er wel wat op zetten.

Patrick zijn zus en onze zwager waren 14 dagen in Spanje, Bayona, geweest.

Zij hadden daar een appartement geboekt. Onze boot zit helemaal vol, dus geen plek voor logés aan boord. Maar voor ons was het appartement van hun ook een luxe. Nu konden we mooi bij hen internetten. Zaken regelen via de computer. Lekker uitgebreid douchen. Ze hadden zelfs een wasmachine. Wat een luxe. We hadden o.a. bij leuke strandjes geankerd. Zijn naar Vigo gevaren en hebben Islas CIíes bezocht.
Ja dat ankeren bij Islas Cíes heeft ook nogal wat voeten in aarde gehad. Tegenwoordig moet je een permit aanvragen om daar te mogen ankeren omdat dit een natuurgebied is. Dan kwam die internet in het appartement mooi van pas. Het was een heel gezoek om de juiste website te vinden en dan het juiste formulier te vinden, in te vullen en dan weer te mailen naar een mailadres en dat allemaal in het Engels. Maar het is ons gelukt. We hebben toestemming om bij Islas Cíes te ankeren t/m 31 dec. 2018.
Wij daar bij Islas Cíes voor anker, op donderdag. In het weekend werd ons afgeraden omdat je dan over de koppen kan lopen. Toen wij er waren lag er nog 1 zeilboot voor anker en dan natuurlijk de toeristen boten. Er was 1 camping op het eilandje. Natuurgebied? Het was een echte toeristische trekpleister. Maar het was er wel mooi en ben blij dat we er heen zijn geweest.

Weet je wat nou ontzettend leuk was. Dat we de Bess, Lex en Ineke, weer tegen kwamen. Wij hadden hen in 2010 ook ontmoet, toen zij net als wij ook het rondje Atlantic gingen varen. Nu varen ze de boot naar de Algarve en zien volgend jaar weer verder wat ze gaan doen. Natuurlijk hebben we een paar keer lekker geborreld en bij gekletst. Een aantal DVD’s en een boek van Lex en Ineke gekregen, als we deze gezien hebben kunnen we deze onderweg weer ruilen met andere zeilers.
Het leuke van het reizen is dat je weer leuke mensen treft. Sommigen willen de wereld rond, sommigen doen het rondje Atlantic en sommigen weten net als wij nog niet echt wat we gaan doen. Eerst maar eens naar de Algarve en dan richting de Canarische eilanden.

Wij hebben inmiddels Spanje verlaten en liggen op dit moment in Portugal in het plaatsje Sines. Eigenlijk wouden we gisteren al verder trekken maar het zwemparcours van de triatlon was om de Vivente heen uitgezet. Ach dat is ook wel leuk om te zien en we zaten mooi 1e rang J. Knap hoor hoe al die sporters dat volhouden. Wij werden al moe als we ernaar keken.
Vanochtend nieuwe poging om verder te gaan. Om 6.00 uur wekker gezet. Maar helaas echt helemaal windstil, om 7.00 uur nog steeds windstil. Pas ’s middags begon het weer te waaien. Nou ja we hebben de tijd. Wachten op goede wind en gaan dan verder.

Corrie

Fijn weer eens wat te lezen van jullie avonturen! En wat mooi om die dolfijnen te zien.