Vivente.reismee.nl

We zijn weer los.

We zijn weer los.

We wonen nu alweer 3 weken op de Vivente. De eerste paar dagen was het nog heel onwennig. We moesten alles wat we mee hadden genomen van huis weer een plekje geven. Maar het went ook weer snel. De Vivente is vanaf nu ons thuis.

Wat zit er toch veel apparatuur op zo’n boot. Volgens mij hebben we alweer aardig wat elektradraadjes in handen gehad . Als de boot uit het water gaat dan werkt alles naar behoren, jammer dat de masten er dan weer af moeten. Geeft altijd ellende, dus ook deze keer weer. Eerst had onze tv/pc beeldscherm om op te navigeren het begeven. Onze windmeter deed het ook niet, bleek na ons vertrek vanuit Lelystad. Een draadbreuk bleek de oorzaak te zijn. Tot onze spijt deed de GPS het opeens ook niet meer. Hier zat ook een draadje los en een slecht contact in een kabel. Maar gelukkig kan Patrick het allemaal weer fixen. Het werkt nu weer naar behoren

We hebben 1 week in Lelystad gelegen en daarna zijn we losgegaan. Na 3 daagjes bij Patrick zijn ouders aangelegd te hebben, weer door. Een dagje door het centrum van Amsterdam geslenterd.

Bij IJmuiden de sluis door en de zee op. Op naar Scheveningen, het was even lastig om de haven in te varen, want plotseling was het ontzettend mistig.

In Scheveningen kwam Marcel van Wijk ons helpt met het inbedrijf stellen van onze SSB-radio. Gelukkig hebben we bij een aantal dingen hulp. Coos Keijzer heeft voor ons een kleine boordcomputer gebouwd die wij kunnen gebruiken voor onze navigatie. Marcel van Wijk heeft ons geholpen met de SSB-radio, om o.a. de weersberichten binnen te halen en op zee contact te kunnen maken met andere schepen. Dank jullie wel Coos en Marcel.

Woensdag 6 juni gaan we dan echt los, we gaan Nederland verlaten, in ieder geval voor 1 jaartje. De wind is gunstig NW 4-5. We gingen als een speer. We varen de nacht ook door.

Voor de avond/nacht toch maar het grootzeil laten zakken en alleen op het fok en de bezaan verder. Dat is wel heel prettig en liggen we wat rustiger op de golven. ’s Nachts doorvaren. Jeetje wat een drukte, wat een lampjes. Ik word er gewoon zenuwachtig van. Ben ook een beetje zeeziek , dus dat bevordert het ook al niet. Patrick heeft het grootste gedeelte wachtgelopen. Gelukkig is het gauw weer schemer en kan ik het overnemen. Ik heb het laatste stuk van de Traffic line overgestoken. We komen ongeveer tussen Dover en Ramsgate uit.

Maar het is nog vroeg dus we kunnen nog wel een ruk maken. Op naar Eastbourne dan maar. Zo rond 18.45 uur waren we er. We hadden het ook wel gehad. Havengeld betalen (best wel duur € 40,00 per nacht) douchen en naar bed. De klok rond geslapen en weer door. Nog continue de wind uit NO, maar wel zwak. Nu langs de Engelse kust, lekker rustig an, we hebben de tijd. Tenminste als de wind niet tegen gaat werken.

We liggen op dit moment op Isle of Wight in Yarmouth.

Hans & Anja van de Fiddlesticks

Wat leuk! Dit hadden we na zo'n lange tijd niet meer verwacht. Grandioos! En komen jullie dan ook hier op Bonaire bij ons langs? Kunnen we bijkleppen.
Lieve mensen, een heel mooie, goede en veilige reis toegewenst! Hou ons op de hoogte. Met een zonnige groet uit Bonaire.

Thom

Leuk te lezen dat jullie weer onderweg zijn. En dat de windmeter alleen een kabeltje was en niet de gever die ik gebracht heb?.

Nynke

Top! Veel plezier en een goede vaart!

Evelien van Gool

Super leuk! Heel veel plezier! Ik blijf jullie volgen!

Henk Hoekstra

Hebben we jullie in de Flevo Marina toch nog gemist. We hadden nog wat ervaringen willen uitwisselen. Vooral mijn vrouw wilde wel de ervaringen van Judith horen.
Moeten we dus doen als er weer ervaringen bijgekomen zijn.
Goede vaart gewenst.
We volgen jullie nauwgezet.

Ben Schel

Ik hoorde van Rob Fritz dat jullie weer onderweg zijn. Echt gaaf een heel goede vaart GENIETEN!!

Robert en Ilse Asschert

We volgen jullie natuurlijk via de site op de voet en hopen jullie snel te volgen. Heel veer plezier en een goede vaart. Lekker genieten

Inge

Wat fijn om.je verhaal te lezen! En hopelijk is het zeexiek zijn over. Vaarse! X

Harold van leussen

Heel goede vaart gewenst en geniet er van.
Wat een avontuur?

Jan en Henny Wesselink

Mooi verhaal! We blijven jullie volgen. Goede vaart en geniet er van

Marian.

Super verhaal,leuk om te lezen wij blijven jullie volgen,hebben jullie een vaste bestemming.Goede vaart.liefs Ton en Marien.

Ineke

Goede reis, doe voorzichtig aan en geniet!

Dirk en Sonja

Nou nou dat was dan even pech,gelukkig is het dan gemaakt hopelijk gaat het nu goed.
Goede vaart liefs van ons.

Bram Mooij

Ik ga jullie weer volgen. Gaaf hoor. Behouden vaart!

Gonny Homma

Leuk, Judith, om weer mee te mogen genieten van jullie nieuwe zeereis. Heel veel plezier samen en vooral heel veel mooie momenten op jullie reis.

Martine

Wat fijn dat jullie weer op weg zijn. Een behouden vaart. En veel plezier.

Jacqueline (FM)

Heel veel plezier. Lekker genieten van de vrijheid.
Geen regeltjes. Doen waar je zin in hebt.

Dinie

fijn te lezen dat alles weer is gefixt fijne reis samen,geniet ervan.

Henk en Alie

Hoi wereldreizigers. Net jullie verhaal gelezen. Mooi dat het allemaal toch gelukt is. Goede vaart.

Ans

Hoi Judith
Tenerife is prachtig. Wij genieten en jullie veel reis plezier.
Groetjes vanuit Tenerife

Harry en Henriëtte

Tjee, het is nu echt! Een lange sabbatical samen en zien, waar het schip strandt, figuurlijk dan hè. Trouwens er gebeurt nu al genoeg onderweg? maar goed dat de monteur meevaart ? wij blijven jullie volgen! Lieve groetjes van ons en CHEERS ??

Corrie

Net je eerste verhaal gelezen, Judith. Jullie gaan, denk ik, weer een geweldig avontuur tegemoet! Ik ga jullie volgen. Behouden vaart.

Gerrie

Wat leuk Judith om weer wat van jullie te horen!! een hele goede reis gewenst en ik blijf het volgen.
Behouden vaart

Henk boelen

Mooi hoor een heel avontuur goede vaart en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen