Vivente.reismee.nl

Vlieland en Terschelling

Hey, daar ben ik weer. Het is best wel wennen weer in Nederland te zijn. Ik betrapte mezelf erop dat als ik iemand wat wil vragen, al in het Engels begin. Ook kijk je hier je ogen uit in de supermarkt wat een aanbod van producten. Eerder was alles zo vanzelfsprekend, maar ik ben me er nu goed van bewust dat we ontzettend verwend zijn.
Na Den Helder zijn we naar Vlieland gevaren. We hadden heerlijk gezeild. Ze hadden niet zo veel wind voorspeld. Dat stond er ook niet in het begin, dus hadden we de halfwinder gehesen. Maar de wind trok later toch wel aan tot 15 kn., met die halfwinder op liepen we als een speer. We waren zo op Vlieland. De jachthaven is vernieuwd, hij is groter geworden en er zijn nu allemaal boxen. Voorheen lag je aan een steiger en lag je wel 5 dik, dat hoeft nu niet meer. We hadden ook wel geluk want het was nog schitterend weer. Oké, maar weer eens op pad met de fiets, we hadden 2 fietsen gehuurd en zijn het eiland rond gefietst. Wel raar hoor, we hadden al meer dan een jaar niet gefietst. We leken wel dronken, we hadden de hele weg nodig door al dat geslinger van ons. Al snel hadden we ook al zadelpijn. Maar we hadden wel genoten. Heerlijk gefietst en een wandeling op het strand. Ja, hier heb je ook schitterende zandstranden en als het dan ook nog mooi weer is.
Afgelopen zondag toen we de haven van Vlieland verlieten was het een drukte van jewelste. Bijna iedereen ging los. De meesten gingen naar Harlingen of het IJsselmeer op. Maar oh wat was het druk op het water. Patrick zei al, het lijkt net of we in een optocht varen. Je kon bijna het schip naast je aanraken. Hé, we hadden ook weer zeehonden gezien. Dat is zo'n schattig gezicht als er zo'n koppie boven water uitkomt en een beetje om zich heen kijkt. Na een klein stukje zeilen lagen we op Terschelling. Hier is het heel rustig, er ligt her en der nog een zeilboot. Wel liggen er veel charterschepen. Toen ik havengeld ging betalen vroeg de havenmeester of we in al in het systeem stonden. Geen idee. Het bleek van wel, in 2007 waren we voor het laatst op Terschelling geweest. Moet je nagaan, zo dicht bij en je komt er toch niet vaak. Gisteren was het ook nog mooi weer, 's avonds begon het al aardig te waaien, hagelen, regenen en te onweren. Vandaag was het ook weer raak, alleen was de wind toegenomen tot kracht 9. Wel lekker hoor dat we nu veilig in de haven liggen, we hangen soms wel aardig schuin in de landvasten. We zijn vandaag goed uitgewaaid, dat heeft ook wel weer wat. Als je op de steiger liep moest je gewoon oppassen dat je niet het water ingeblazen werd. Echt weer voor stamppot en erwtensoep, dat hadden we dus ook gegeten.
Nog even en we zitten op zoetwater. Het komt echt steeds dichterbij. A.s. zondag 11 september 2011 komen we rond 14.00 uur aan in Flevo Marina Lelystad. We gaan dan naar huis!

La Luna

Hallo die Pat en Juud,

Tjeetje, alweer op de Wadden! Wat gaat het snel. Maar, zover we iedereen volgen, zijn jullie wel degene die het langste nog weg zijn gebleven hoor. Groot gelijk, lekker nog ff genieten!

Enne...de 11e komen jullie al aan... jammer, wij landen pas de 14e in NL. Anders waren we ook wel even komen zwaaien hoor!

Geniet nog even intens van de laatste dagen op de Vivente!

Dikke knuff,
Etienne en Denise
SY La Luna

wim bosch

Helaas kan ik er zondag niet zijn.
Ga met Jannie naar een Bluesfestival in Gorssel.
Daar spelen bands die ook op 26 nov in Dalfsen spelen
Dus die ga ik even bekijken.
Ik loop je wel weer tegen het lijf in Dalfsen.
Wat gaat een jaar snel,tot gauw.

Rapy

Ha Patrick en Judith,

Zijn jullie zomaar ineens op onze favoriete Nederlandse "carieb" eilanden, die zijn zeker zo mooi als hier in de buurt!
Wij zijn nu in Colombia en gaan nog langs de San Blas en Cuba voor we jullie kant op komen.

Geniet van jullie thuiskomst en het weerzien met alle vrienden en bekenden!

Groetjes en een knuffel van Henk en Barbara

Kees & Yvonne

bram anja

hai hai
hoe was het feestje gisteren? Nog traantjes gevallen?
Ja nu moeten jullie er weer aan geloven. Is het al wat geworden met de sollicitatiegesprekken?
Jullie zien er nog stralend uit op de foto's, hopelijk voor langer ook nog :)
Wij zitten bijna bij de truckplaats en willen as zondag daar zijn om de Tarpan te ontmantelen voor het wegvervoer.
Alles wel aan boord. Liggen ff in een jachtclub, slecht weer en harde wind en onweer.
Liefs B en A