Vivente.reismee.nl

Terug in Nederland

Yeah, we zijn weer terug in Nederland. Het was opeens best wel snel gegaan. Na Portsmouth zijn we doorgevaren naar Ramsgate. Dan ben je zo dicht bij huis dat we ook maar snel weer doorgevaren zijn naar Nederland. Wel heel raar hoor om weer in Nederland te zijn en te varen. We hadden meteen weer bakken regen over ons heen gekregen. De boot was meteen helemaal afgezoet. We waren van Ramsgate naar Scheveningen gevaren. Ik kan je wel zeggen dat alleen op die grote oceaan zeilen veel makkelijker is dan 's nachts voor de kust. Jee wat een lichtjes 's nachts, het leek wel kermis. We hadden bijna niet geslapen want je moest goed opletten. Er stonden veel windmolenparken voor de kust en er lagen ontzettend veel zeeschepen voor anker. Patrick was net even gaan liggen, sorry Pat. ik had hem toch maar weer even geroepen. Er kwam me daar toch een mega schip op ons af varen. Ik kon maar niet zien of we op ramkoers lagen. Maar uiteindelijk voer het schip vlak achter ons langs. Je kon wel zien dat hij zich voor ons moest in houden. Ik was blij toen het weer licht begon te worden. Met een windkracht 6 รก 7 in de rug waren we ook zo in Scheveningen. Pa en Ma van Rossen en Linda kwamen meteen naar ons toe zodra ze hoorden dat we in Scheveningen lagen. Het was heel fijn om ze terug te zien. We hadden ook geprobeerd om contact te krijgen met de Moonrise maar helaas was dat niet gelukt.
Ons avontuur is nog niet helemaal voorbij. Op dit moment liggen we in Den Helder. Morgen gaan we nog even langs de mooie Nederlandse eilanden, de Waddeneilanden Vlieland en Terschelling. Volgens de weerberichten wordt het de komende dagen ook nog wel aardig weer. Dus gaan we er nog even lekker van genieten. Ja, daarna moeten we er toch maar eens aan geloven. Het wordt tijd om terug naar huis te gaan. We vinden het wel leuk om aan te komen waar we onze droom konden verwezenlijken en waar het allemaal begonnen is, Flevo Marina Lelystad.
Voor iedereen die het leuk vindt om ons te verwelkomen en samen te toasten op een goed einde van een schitterend avontuur.

Wij komen aan op zondag 11 september 2011 om +/- 14.00 uur in Flevo Marina Lelystad, IJsselmeerdijk 2, aan de kade bij de botenkraan.

Reacties

Reacties

Moonrise

Hoi Patrick en Judtih,
Wat JAMMER dat we jullie gemist hebben.
We mailen snel weer!
grt.
Marcel

Carlo

Hoi Patrick en Judith,

Welkom terug in Nederland. Het zal wel erg wennen zijn na zo'n mooie reis.........

Wizard

Leuk dat jullie er zijn. Annelies is gisteren vanuit USA in Falmouth aangekomen en zal volgende week in Nederland zijn.

Fijne korte vakantie nog

Groeten Hans

tarpan

hoi juut en petje,
zo weer terug in Nederland, ff wennen denk ik. Maar gefeliciteerd, jullie hebben het gelapt een rondje Carieb, zonder kleerscheuren( nou ja een beetje :))
We krijgen net bezoek, dus stop nu Heel veel liefs en sterkte met alles op orde te maken B en A

henkie

welkom in het regenachtige nederland jullie mogen trots zyn dat jullie de tocht gemaakt hebben knap hoor
in nederland nog een harinkje eten groeten henkie

Ria

Zou jullie graag verwelkomen, maar heb dienst, niet zo handig. Dat jullie alweer terug zijn, met zoveel verhalen en ervaringen. Machtig! Gaaf dat jullie het lef hebben gehad om zoiets te ondernemen. Geweldig!!!!! Groet tot in Dalfsen.

leonie

nou geniet maar lekker van het oerhollandse weer. Nu ik dit typ regent het alweeeeer. Het is hier echt een beroerde zomer geweest en ik kan het weten want met 16 weken verlof heb ik heeel wat regen gezien.. Zelfs Elin riep van de week ;"mama ikke moe regen..."
Helaas kan ik je niet komen binnenhalen want ik heb straatfeest (tja en zelf georganiseerd) :(, maar vind het wel leuk om binnenkort ff af te spreken om bij te kletsen. Maar dat zul je de komende tijd wel meer moeten haha. Geniet nog ff van jullie bootje, Zal straks wel wennen zijn in zo'n huis met allemaal muren om je heen :)

martine

Het lijkt mij echt wennen om weer in nederland te zijn.
En vooral met al die regen. Wist je nog wel hoe een fiets er uit zag. Zeker vreemd om weer te fietsen dat kan ik mij goed voorstellen.
Heel toevallig ga ik 9 sept naar terschelling. ik kom zondagmiddag pas terug. Dus ik kan je niet binnen zwaaien. Een behouden thuiskomst

Hans en Anja vd Fiddlesticks

Joh wat jammer dat we het nu lezen, jullie zijn een paar uur geleden in Lelystad aangekomen. Hadden we dat eerder geweten waren we zeker langs gekomen.
Nou ja dan, in elk geval van harte welkom in Nederland, dat wennen gaat sneller dan je denkt.

Abel T

Ha Judith en Patrick, ik lees net dat jullie gisteren echt echt terug zijn! Dan hebben jullie net Marius gemist, want die kwam zaterdag in Makkum aan ;-) Wel wennen toch, dat echte Hollandse gedoe, met geklaag over het weer, de drukte op het water, de nieuwe herfstcollectie (lekker boeie!), weer autorijden... Heel veel succes met het wennen, en wellicht zien we elkaar deze winter nog bij een reunie! Groetjes van Linda, Marius en de kids

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!