Vivente.reismee.nl

Bermuda

Bermuda 32°22'N , 64°40'W. Dat was wel even zoeken op de kaart. Best wel een klein eilandje in die grote oceaan. Maar we zijn aangekomen, we hebben het gevonden. Het is ook best wel een bijzonder eiland. Het bestaat natuurlijk uit land maar ook uit veel water.
Toen we nog 18 mijl uit de kust waren heb ik ons gemeld bij Bermuda Radio, zoals dat hoort. Ze stelden een paar vragen, o.a. waar we vandaan komen en waar we hierna naartoe gaan, hoe lang we denken te blijven op Bermuda, met hoeveel pers. we aan boord zijn etc. De mensen hier zijn ook ontzettend vriendelijk. Dat bleek wel weer toen we bij St.George aankwamen. We moesten eerst met de boot aanmeren voor customs en immigration. Meteen inklaren. Na al het papierwerk moesten we $70,00 betalen. De pinautomaat deed het niet dus moesten we contant betalen. Alleen hadden we een probleempje we hadden niet genoeg geld bij ons. Oké, hoeveel hadden we dan wel, ik heb mijn portomonai op de kop gezet en kwam aan $65,00. Oh, nou ja zei die meneer, daar doe ik het ook voor. Aardig toch.
Heerlijk we liggen aan de kade, bij de Seamotions langszij en bij ons langszij ligt een Deense boot, Vela. Voor ons ligt de Moonrise en daarvoor Tinto. Allemaal Nederlanders. Weer een gezellige boel. Het is best wel weer eens lekker om niet eerst de Dinky te moeten pakken om aan wal te komen en dat je kleren niet nat en zout worden. Wat helemaal mooi is, we liggen hier ook nog gratis. We hebben alles bij de hand we liggen voor het tankstation en een restaurant met internet. Een klein stukje lopen en je staat in de supermarkt. Je loopt de trap op en je staat bij het busstation. Een beter plekkie hadden we niet kunnen bedenken.
De eerste paar dagen waren een paar klus dagen. Patrick heeft her en der wat geklust. Zo heeft hij bij de Seamotions de waterpomp gerepareerd. De Seamotions, Coos heeft onze zeilen weer gerepareerd. Dat kan toch mooi zo.
Na 6 dagen hadden we zoiets van, we moeten Bermuda natuurlijk ook bekijken. Dus wij op zaterdag eerst naar het postkantoor om een strippenkaart voor bus en Ferry te halen. Dat begon al goed, zaterdag postkantoor dicht. Oké dan maar naar de Ferry. Bleek dat die ook niet op zaterdag vaart. Dan maar met de bus naar Hamilton. In Hamilton kun je bij Bermuda gas je gasflessen laten vullen. Dat moeten wij ook nog doen dus eerst maar eens op onderzoek uit waar dat Bermuda gas precies zit. Het zit wel dicht op zaterdag maar dat hadden we al gedacht dus hadden we de gasfles ook nog niet mee genomen. Wij de weg vragen aan de eerste de beste man die we zagen lopen. Nou zei hij dat is wel een kwartier lopen, maar wacht maar even dan bel ik mijn secretaresse even en dat ze dan ook haar autosleutels mee neemt. Wij voelden ons best wel opgelaten want dat was nou ook niet de bedoeling. Maar daar kwam zijn secretaresse al aan en zij heeft ons laten zien waar Bermuda gas zit en ons daarna in het centrum weer afgezet. Weer zo'n aardig gebaar.
We hebben hier veel lol met elkaar. Zo hebben we een keer aan het eind van de dag een sport uurtje gehouden. We waren in totaal met 13 man/vrouw/kind. Lekker een beetje ravotten. Trefballen, voetballen, lekker bewegen, niet verkeerd. Gisteravond hebben we met z'n allen de bbq aan gestoken.
Gisteren is de Vela, het Deense scheepje vertrokken richting de Azoren. Straks over ongeveer een uurtje vertrekken wij ook richting de Azoren, samen met de Moonrise. Eerst tanken we nog wat Diesel en water en hopen binnen 3 weken weer voet aan wal te zetten.

Zwins

Hé Pat en Juut, succes en veel fun op de grote plas. Pas goed op elkaar.

Corine

Succes en we hopen snel weer van jullie te horen! Liefs uit Nieuwleusen!

tarpan

hoi hoi,
zo lang gaan jullie toch niet over die oversteek doen. Het is niet de makkelijkste, dat is waar.
Hele goede oversteek en tot horens.
Ps wij zijn nu in Mystic en gaan maandag naar Newport. Hopen half juni in Nova Scotia te zijn
B en A

Martine

Hoi Judith en Patrick
Heerlijk dat jullie zo genieten. doen jullie wel voorzichtig met de overtocht.
Tot horens

Joke

Eindelijk weer een reactie van mij. Zo zie je maar weer Judith dat er nog genoeg vriendelijke mensen op de wereld zijn. Ik hoop dat jullie net zoveel blijven genieten als nu. Ik blijf jullie verhalen op de voet volgen.

Groetjes,
Joke