Vivente.reismee.nl

BVI, Virgin Gorda en Tortola

We hebben sinds een hele lange tijd weer eens een keer een nachtje door gevaren. Ik was vergeten hoe mooi de nachten kunnen zijn. Van Sint Maarten naar BVI (British Virgin Ilands) Virgin Gorda is het zo'n 80 mijl dus niet in een dagtocht te halen. We hadden niet veel wind, maar we hebben toch heerlijk kunnen zeilen. We hadden de halfwinder gehesen en de bazaan stond ook op. Maar hoe verder de nacht vorderde hoe meer zeil we gingen minderen. Eerst de Bazaan maar weg, daarna de Genua weg en het stormfokje op. We hadden aan het eind zelfs het stormfokje gereefd. We wilden met daglicht aankomen en we gingen veel te hard. Zo gaat dat, als je er snel wil zijn schiet het niet op en als je wat rustiger aan wil doen gaat het te snel.
Wat wel grappig is Virgin Gorda betekend 'dikke maagd' Columbus noemde het eiland zo vanwege de vorm, die deed hem denken aan een liggende, dikke vrouw. Nou hij heeft wel erg veel fantasie want ik zie het niet, misschien moet je daar wel een man voor zijn om dat te kunnen zien.
Het is hier werkelijk waar weer een paradijsje. Mooie witte zandstranden en heel helder blauw water. Hier kwamen we de Rapy, Henk en Barbara weer tegen. Samen met de Rapy en La Luna hebben we weer gezellige borreluurtjes gehad.
We hebben onder andere geankerd bij The Baths. The Baths staat bekend om zijn enorme rotsblokken met daartussen grotten en kleine baaitjes en als je er doorheen loopt kom je ook bij Devils Bay. Een hele mooie baai, waar iedereen van stenen torentjes bouwt om zo de duivel te verjagen. Het was echt de moeite waard om al dit moois te bekijken.
Tussendoor bekijken we elke dag het weer. Wanneer is het een gunstige tijd om te vertrekken richting Bermuda. Er zijn al een aantal NL (Belgisch) schepen onderweg richting Bermuda maar ook richting de Azoren. Ja, wanneer doe je het goed.
Het laatste eiland dat we aan doen is Tortola. We liggen voor anker bij Road Town. Het is weer een grotere stad. Dat is wel handig want we moesten 2 nieuwe accu's hebben en die hebben we hier gekocht. Hier doen we nog even de laatste klusjes aan de boot. Halen we nog wat laatste boodschapjes. De boot aftanken met diesel en water. Vandaag gaan we uitklaren want morgen gaat het dan echt gebeuren. We gaan afscheid nemen van het Carieb en de La Luna, Etienne en Denise. Wat hebben we een leuke tijd gehad.
Wij vertrekken dus morgen, zaterdag 14 mei naar Bermuda en zijn dan als het mee zit zo'n 10 dagen uit de lucht. We laten weer van ons horen als we op Bermuda zijn.

tarpan

zo weer een paar sterke verhalen. Ik geloof er niets van.:);):)
Jullie zullen het wel niet meer lezen, maar een hele goede oversteek toegewenst. Wij zijn net een paar uur in de States en zijn helemaal verrast dat we internet hebben. Liggen heerlijk rustig in Beaufort noord Carolina voor anker. DE oversteek was een beetje troubelig en veel moeten motoren.We gaan op tijd naar bed, dan kunnen we er morgen tegen aan er is nl een muziek festival, yeh. Liefs B en A

Rik en Suzan

Sterkte met afscheid nemen... Dat is niet leuk!!
Dikke kus van ons

Rapy

Leuk dat we jullie laatste avond in de Carieb meegemaakt hebben. We wensen jullie nog een fijne tijd op Bermuda, de Azoren en een goede reis naar "huis".
Groetjes Henk en Barbara