Vivente.reismee.nl

Antiqua, classicrace

We liggen weer op Antiqua in English Harbour voor de classicrace. Op een middag zei Patrick, hé moet je nu kijken daar hebben we de Bess, Lex en Ineke. Wij hadden hun voor de laatste keer ontmoet in Portugal vlak voordat we over gingen naar de Canarische eilanden. Dat is leuk. Zij hebben hun anker vlakbij ons laten vallen. De dag ervoor kwam nog een Nederlandse boot vlakbij ons voor anker, de Rapy, Henk en Barbara. Wij hadden ze nog niet eerder ontmoet, maar de La Luna kenden ze al wel. Op de openingsavond van de classicrace zijn we met z'n allen gaan borrelen op de Happy Hour. Wij zijn samen met de La Luna wat langer blijven hangen. De classicrace wordt gesponsord door Moutgay Rum, dus er wordt veel rum gedronken, kun je vaak op bepaalde tijden gratis krijgen. De meesten waren al aardig aangeschoten. Zo stond er naast Patrick een meid en die stond aardig wankel op de benen. Patrick kwam gauw naast mij staan, met als excuus, ja straks kotst ze in mijn nek. We hadden het eigenlijk wel bekeken en besloten maar weer terug te gaan naar de boot. De meid die naast Patrick stond bleef Patrick maar achtervolgen. Patrick vond het maar niks, de held, hij liep dus maar wat naar links, maar zij bleef hem maar volgen. Denise en ik hebben haar toen maar aangesproken waar ze dacht heen te gaan. Ja, stomme vraag natuurlijk, naar zijn schip en ze wees naar Patrick. Het maakte niet uit dat ik zijn vriendin ben, ze wilde maar mee naar Patrick zijn schip. Ze was zo ver heen dat ze niet wist hoe het schip heet waar ze op zat, tenminste als ze al op een schip zat. We konden haar niet aan haar lot overlaten en hebben haar maar de security gebracht. Ja, we kunnen onze lol nog op tijdens de classicrace.
Het liefst zouden we natuurlijk zelf mee willen doen met de classicrace, dus we bekeken wat de mogelijkheden waren. We kwamen er al gauw achter dat we het meevaren wel konden vergeten. Je moest al iemand kennen, veel geld meenemen of een goed zeilers CV hebben. Wij vonden dat we eigenlijk wel een goed zeilers CV hadden. We zijn ten slotte met onze eigen boot hier heen gekomen.
Gisteren zijn we samen met de Rapy op de La Luna het water op gegaan om de race van dichtbij te bekijken. Dat was echt heel erg leuk. We zaten eerste rang. Soms moesten we uitkijken dat we de schepen die met de wedstrijd mee deden niet in de weg zaten. Schitterende foto's en leuke filmpjes heeft dat opgeleverd. We hadden ook geluk met het weer, het waaide niet te hard en het zonnetje scheen lekker. Het hebben nl. al bijna een week veel bewolking met buien.
Oh ja, we hadden ook nog ongewenst bezoek aan boord. Toen ik 's nachts even wat ging drinken zag ik me daar toch een mega kakkerlak in de gootsteen zitten. Dus ik gauw Patrick geroepen, toen Patrick met de spuitbus in de weer was had ik me opgesloten in de achterkajuit, totdat ik zeker wist dat Patrick de Kakkerlak te pakken had. Dan is de vraag, hoe komt die aan boord. Er zijn een paar mogelijkheden. Meegekomen met de boodschappen, met de wastas of met de jongens die onze koelkast hebben bijgevuld. Nu maar hopen dat die kakkerlak geen eitjes heeft achter gelaten.
We liggen nu op St.Maarten in de lagoon. We zijn gisteren de hele dag bezig geweest met diesel en water tanken en boodschappen doen. Vandaag nog een paar kleine klusjes. En dan is het zo ver. Morgen halen we Wietse, Wilma en Zwins op van het vliegveld.

Rik en Suzan

Hahahaha wat een leuk verhaal!! Heel veel plezier met Wilma, Wietse en Zwins!
Dikke kus vanuit de tuin,verwarmd met vuurkorf. Heerlijk!

Corine

Hai, ik heb geprobeerd jullie te mailen maar heb nu 3x een foutmelding gekregen dat ik jullie niet kan mailen... Bestaat jullie mail nog? ;-)

Veel plezier de komende dagen met de visite!

tarpan

hoi juut en petje,
zo je hebt wel sjans pet en dan haar naar de security brengen.
Niet te veel boodschappen doen, alleen bier ;-) is toch voldoende voor jullie.
Zo te lezen verder alles goed.
Bij ons ook, we zitten op de Bahamas en gaan zo ff borrelen met de locals in Kays bar. Het snorkelen hier is fantastisch, zo helder hebben we het nog niet gezien. X b en a

henkie

vermaak jullie

SeaMotions Crew

Hallo Judith & Patrick!! Vanuit Turks & Caicos de hartelijke groeten van ons.
Wie weet gaan we elkaar weer tegenkomen op Bermuda. Laten we via de email en/of ssb even contact houden wanneer elk van ons die richting op vaart/daar denkt aan te komen.
Groetjes van Coos, Martine, Tico & Sil

Ineke

Hallo Patrick en Judith,

Mooie verhalen hebben jullie toch. Maaaar Judith, heb jullie gemist op het paaseieren gooien in Dalfsen, het was het mooiste weer wat je maar kunt bedenken, hele middag op het terras gezeten, was echt geweldig.
Dus dat hebben jullie dan gemist dit jaar !
Heel veel groetjes en geniet ze verder. Kijk weer uit naar de volgende berichten.

Groetjes,
Ineke