Vivente.reismee.nl

Nevis en St.Kitts

Onderweg naar Nevis hadden we natuurlijk de hengels weer uit. Weer beet. Bij het binnen halen begaf de molen het, maar daarna ging het niet zo zwaar meer. Je kon al wel zien dat we weer een barracuda aan de haak hadden. Daar klopt dus iets niet. Toen we de barracuda aan boord tilden zagen we wat er mis was. De staart was eraf gebeten maar door wat ....... De barracuda konden we toch niet eten i.v.m. het ciguarteragif, dit wordt opgeslagen in de voedselketen, dus de grotere vissen (roofvissen) die rifvissen eten zijn het meest besmet. Alleen rifvis is besmet, vis op zee is vrij van gif.
Toen we aankwamen hadden we het anker laten vallen vlakbij het stadje, maar Patrick hoorde bij het inklaren dat we daar niet mochten liggen. We moeten naar de andere kant van de baai en aan een mooring gaan liggen. Dat hadden we dan ook maar gedaan. De mensen hier zijn heel vriendelijk. We liepen op zondag langs een kerkje en daar waren ze aan het zingen en dansen. Dus wij even gestopt om te kijken. De pastoor, of hoe zo'n iemand ook heet, wenkte ons dat we wel binnen mochten komen. Nou dat wilden wij wel eens van dichtbij bekijken. We hebben met ons viertjes plaats genomen op een bankje achter in de kerk en hebben met open mond naar die dansende en zingende mensen zitten kijken.
Wat tijdens onze hele zeilcarrière nog nooit eerder is gebeurd is dan nu toch gebeurd. We hebben geen bier meer. Het bier is hier zo duur dat we ook nog geen nieuwe voorraad hebben ingeslagen. Patrick zei zelfs, luister goed, als het bier zo duur blijft stop ik met bier drinken, ik heb getuigen die het ook hebben gehoord. We zijn nu aan de witte wijn en natuurlijk aan de rumpunch. In het carieb kun je beter rum drinken want dat is goedkoper.
Na 2 dagen op Nevis gelegen te hebben zijn we doorgevaren naar St Kitts. Het was echt maar een heel klein stukje varen. Nevis en St Kitts liggen nl. 5 km. van elkaar. Het eiland is iets groter dan Nevis. Eerst hebben we in Shitten bay gelegen, daar lagen we alleen met de La Luna, lekker rustig. Er lag daar een vrachtschip half op de kant, half in het water. Je raad natuurlijk wel waar Patrick te vinden was. Samen met Etienne was Patrick in dat schip aan het rond struinen.
De volgende dag zijn we naar Basseterre gevaren. Dat is weer heel toeristisch. Dat komt door al die cruiseschepen die hier iedere dag komen. Er liggen hier elke dag wel 2 á 3 cruiseschepen. Ook lag de Stad Amsterdam hier, een driemaster uit Nederland. Natuurlijk uit Nederland, de naam zegt het al. Er kwam nog een Nederlands schip naast ons liggen de Fiddlesticks, Hans en Anja. Zij zijn al sinds 2005 onderweg maar gaan dit jaar voor 1 jaar terug naar Nederland om onderhoud te plegen aan hun schip. Daarna vertrekken ze weer. Ook hebben we hier de Flying Swan, Willem en Martine ontmoet, zij zijn weer kennissen van de La Luna. Je raad nooit met wie we hier hadden afgesproken om elkaar weer te ontmoeten, de Tarpan, Bram en Anja. Eindelijk hebben we ze weer ontmoet. Het was echt geweldig om ze weer te zien, alleen jammer dat het maar voor 1 dag was. Hier liggen we dan weer met 5 NL. boten voor anker.
Bram en Anja waren hier 5 jaar geleden ook geweest en zij konden zich nog herinneren dat er bij de Turtle beach aapjes rond lopen. Dus wij met 5 man/vrouw die kant op. We dachten dat we er wel heen konden lopen maar het bleek dat het toch verder lopen was dan we dachten. Dus de duim omhoog. We kregen een lift van een Engelse projectontwikkelaar en hij bracht ons helemaal naar Turtle beach. Daar aangekomen wij opzoek naar de aapjes, maar deze waren er niet meer. Er zat er één in een hokje met een geit en een varken en dat was het. Na wat gedronken te hebben maar weer terug naar de baai waar we voor anker liggen. De duim weer omhoog en deze keer kregen we een lift van een eilandbewoonster. Ze kon geweldig vertellen. Zij ging naar de bar bij ons in de baai dus werden we weer voor de deur afgezet. Weet je wat ik zag toen ik uit de auto stapte. Aapjes! Er zaten gewoon een tiental aapjes in de bosjes achter het barretje. Nou ja hebben we toch nog aapjes gezien en een stukje van het eiland.
We hebben weer afscheid genomen van de Tarpan en zijn met de La Luna, Fiddlesticks en Flying Swan naar Antiqua gevaren.

Corine

Zo te lezen gaat alles bij jullie nog steeds harstikke goed, afgezien van de bier-voorraad ;-)

Zal jullie snel eens even een uitgebreid mailtje sturen!

Liefs!

leonie

en hoe was patrick zijn conclusie over de rumpunch een dag erna?? Nog steeds beter dan het dure bier???

Fiddlesticks

Hoi, we zijn wat later vertrokken omdat we met een lege buitenboordmotortank langszij een andere boot gelegen hebben. Uiteindelijk werd het laat en zijn we niet meer vertrokken. Nu 1-04 liggen we in Hermitage bay (Antigua) lekker aan het internet infuus van een resort. Morgenavond 2-04 varen we af naar St. Barth, daarna weer naar St. Maarten. Hebben we voldoende tijd om alles voor te bereiden voor de volgende grote oversteek. We zien jullie daar wel weer! Veel plezier! Hans & Anja.

tarpan

hoi juut en petje,
hoe is het met de computer, de mailbox al weer gevuld?
We hebben nog een ander mailtje en de oude verstuurt, maar geen reactie gekregen.
Morgen vertrekken wij naar bvi en gaan proberen een wever te krijgen op de usvi. Veel plezier op antiquia en met de classic race. Doen jullie nog mee als crew?
OOk veel plezier met de gasten op st maarten
WE missen jullie b en a