Vivente.reismee.nl

Martinique

Gratis af te halen in het Carieb, een Delta anker. Het wil ook maar niet lukken met dat ding. Hoe vaak we hem ook ingooien hij wil gewoon niet ingraven. Dit was dus ook weer het geval toen we op Martinique aan kwamen. De La Luna gooit hun anker in en ze liggen vast.. Wij gooien ons anker in en we blijven maar achteruit drijven. Dus de Vivente maar weer aan een mooring gelegd.
De 2e dag zijn we voor 3 dagen de haven in gegaan. Er moet hier nl. veel geklust worden. Het grootzeil en de zonnetent moeten gerepareerd worden. Er moet nog steeds een nieuwe stag gemaakt worden. Er moet een nieuwe hydrauliekpomp voor onze stuurinrichting komen. We konden onderweg van St.Lucia naar Martinique nl. helemaal niet meer sturen. Het stuurwiel moet gelast worden. De watertanks moeten schoon gemaakt worden. Het luik achter moet eruit en opnieuw gekit worden, want het luik lekt. Onze Dinky moet geplakt worden want die is lek op 2 plekken. Het vliegwielhuis van de motor moet eigenlijk vervangen worden. Dat is ook weer zo'n verhaal apart. Volvo Penta D2.55, leuk zo'n productiefout, het vliegwielhuis zit niet in het midden, waardoor de trillingsdemper kapot loopt, wat 650 euro kost, en een nieuw vliegwielhuis 750 euro. Jammer hoor! We hebben hier ook weer wat geleerd. Zet je prijsafspraken zwart op wit met handtekening als ze dingen moeten bestellen, want ze drukken er aan het eind gewoon een aardig bedrag aan verzendkosten bij op, ook al heb je de rekening met het totaal bedrag al en heb je al een gedeelte betaald. Je krijgt gewoon een nieuwe rekening die je moet betalen. Je begrijpt het al, we hebben een aardige duit achter gelaten op Martinique.
Ook heb ik een fikse ooginfectie opgelopen. Het begon op zondag en ben de maandag erop meteen naar de huisarts geweest. Je kon er gewoon binnen lopen, maar het was er erg druk en we hebben er de hele ochtend gezeten. Uiteindelijk heb ik een recept mee gekregen voor een oogspoeling en een soort penicilline/antibiotica druppels. Ook mijn gezonde oog moest ik druppelen, want de arts zei dat je erop kon wachten en dat oog zou ook gaan ontsteken. De infectie ging erg hard want de maandag dat ik naar de huisarts ging had ik helemaal geen zicht meer met mijn ontstoken oog en Patrick zei dat het er steeds slechter uit ging zien. Maar gelukkig knapte het ook weer gauw op. Elke dag gaat het een stukje beter. Eerst zie je weer licht en donker, dag erna zie je kleur, dag erna contouren enz. enz. Ik kan nu weer aardig wat zien alleen het zicht is nog wel erg wazig. Gelukkig is Martinique een Frans eiland, dus Europees en de medische zorg is er dus ook uitstekend.
Zo, genoeg geklaagd. We gaan het maar weer over leuke dingen hebben. We zijn hier ook weer oude bekenden tegen gekomen. De ODD@sea, met hen hadden we in NL. de cursus meteo en tochtplanning gevolgd. Natuurlijk moesten we daar even een borrel halen. De Echo en de Abel-T, hadden we voor het laatst op de Kaap Verden gezien. Als je een grote vis wil zien moet je even op de weblog van de Echo kijken (zie linklijst hiernaast), zij hadden nl. een Merlijn van 2.60 mtr. gevangen. Wat erg leuk was, we kwamen gisteren weer met onze Dinky en toen stonden er 2 flesjes Grolsch op onze zwemplateau met op een briefje 'zoals beloofd'. Had de AbelT voor ons achter gelaten. Patrick had op de oceaan via de SSB advies gegeven wat hij kon doen aan zijn motorproblemen. De AbelT (Marius en Linda) kwamen 's avonds even borrelen. Erg gezellig en lekker even bijgekletst.
Omdat we ook even moesten wachten op onze spullen hadden we tijdelijk afscheid genomen van de La Luna. Zij zouden waarschijnlijk al door varen naar het volgende eiland, Dominica. Maar op onze weblog kregen we bericht dat ze toch op Marinique bleven totdat Gerda en Frits (ouders van Etienne) weer naar huis gaan. We liggen nu in Fort de France en we ontmoeten hun vandaag weer. Gezellig.
Hopelijk brengt het volgende eiland Dominica ons meer geluk.

Carlo

Hi Patrick en Judith...... Ik had je al een reserve stuurwiel meegegeven maar een anker heb ik ook nog wel liggen....alleen even ophalen in Lelystad. Veel plezier nog.

Rik en Suzan

Gelukkig weer een teken van leven!! Wat een verhaal, met veel pech....jammer! Maar gelukkig blijven jullie genieten van alle mooie dingen! We gaan hier zo langzaam aan het voorjaar in waar we allemaal zรณ aan toe zijn!!!!
Dikke kus

Frits en Gerda Verschoor

Hallo Judith en Patrick,
Wij zitten inmiddels alweer aardig in ons Hollands ritme en denken met veel plezier aan ons Caribisch bezoek. Wij vonden het erg gezellig om jullie te omtmoeten en zullen jullie blijven volgen via jullie logboek. Vandaag hebben we jullie pakje verstuurd en hopen dat de garantie gaat lukken.
Groeten en veel liefs van Frits en Gerda(ouders Etienne van de La Luna)