Vivente.reismee.nl

Barbados

Allereerst nog voor iedereen de allerbeste wensen en een gezond en gelukkig 2011!

We kwamen hier in het donker aan en dan ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Dus het eerste wat ik de volgende dag doe zodra ik mijn ogen open heb, koppie uit het raam om naar buiten te kijken en ja dan zie je toch wel een paradijsje. Dan zeggen ze nog wel dat dit nog het minst mooie eiland is. Ik ben benieuwd. Eerst inklaren, daarvoor moesten we naar de cruiseschepenterminal, dat was al een hele belevenis. Enorme cruiseschepen lagen hier, o.a. de Queen Elisabeth 2, dan weet je het wel. Het leek wel een klein dorpje op zich, een hal met allemaal winkeltjes, barretjes en eettentjes, je keek je ogen uit. We moesten langs 3 instanties, Health, customs en emigration, en dat op elk eiland weer opnieuw. We moesten heel even wachten want alle drie waren ze net op zo'n cruiseschip. We hadden geluk want bij ons ging alles toch nog aardig vlot. Ook zijn we nog naar de coastguard geweest om melding te maken van het Franse zeiljacht zonder mast. Dat was een hele zoektocht en wandeling, we hadden best wel een beetje spierpijn, wat wil je ook na 18 dagen niet gelopen te hebben. Wat waren we blij dat de La Luna, Denise en Etienne hier zijn, zo hebben we met ons viertjes oud&nieuw uit gezeten. We hadden een hammetje gehaald en dat op de Cobb klaar gemaakt. Daarna hebben we een borrel gehaald op de Tin Hau, en dan de stad in. Jack zijn vriendin was net over, vandaar dat ze niet mee de stad in zijn geweest, zij had last van een jetlag. Denise en ik vielen een beetje uit de toon met onze kleding. Wij waren in het lang gekleed en de dames hier, ja korter kon niet. Wat wel jammer was, er was hier geen vuurwerk, dus het oud&nieuw gevoel had je niet echt. Nou dan wordt het ook tijd om wat van het eiland te zien. Samen met Denise en Etienne op stap, met de bus, mooi goedkoop, voor $2,00 (Barbados dollar), dat is 80 eurocent, per rit p.p. cross je het hele eiland over. Naar Silver Sands, een surfstrandje. Natuurlijk de bodyboard mee, maar helaas waren de golven toen wij er waren niet zo heel hoog. Het strand/surftentje was van Brian Talma, een surfberoemdheid. Daar hebben we kennissen van kennissen van Denise en Etienne ontmoet. Arjen en Aldimar hebben hier een huisje waar ze de wintermaanden door brengen, hij heeft ook nog een surfwinkel in Renesse, zeeland. We zijn even met ze mee gegaan naar huis, echt een pracht huis met uitzicht op het strand, en palmbomen in de tuin. Naar Harrison's Cave, we kregen een rondleiding in de grotten in een treintje, wel jammer want ze hadden daarvoor gewoon een asfaltpad door de grotten gemaakt. De terugweg vonden we eigenlijk nog het leukste. We namen een ander type bus dan de heenweg, kost ook gewoon $2,00. We waren al even onderweg en toen stopte de chauffeur bij een soort barretje, even wat drinken zei hij. Nou wij lusten natuurlijk ook wel een biertje dus wij er ook uit. Daar stonden een paar locals, zij vonden het zo leuk dat wij uit Nederland komen dus wij kregen het biertje van hen. Waar maak je dat tegenwoordig nog mee. Toen werd de rit vervolgd en wat voor een rit. Het leek wel of de chauffeur dacht dat hij zo'n videospelletje speelt. Hij scheurde over de weg en de wegen hier zijn niet zo heel breed, maar we hebben genoten van de rit. Wat ook leuk is van dat je met z'n viertjes op pad gaat is dat je ook in de local barretjes en eettentjes komt waar je met z'n tweetjes niet zo heel gauw naar binnen zal stappen en het voordeel is dat het lekker goedkoop is. Zo hebben we met ons viertjes gegeten voor 20 euro, ja zo kunnen we het nog wel even vol houden. Het uit eten gaan is hier dus eigenlijk goedkoper dan naar de supermarkt gaan, want daar is het wel aardig prijzig. Ja vervelend hè. Gisteren aan het eind van de middag rond 17.30 uur hebben we geborreld op het strand met de andere schepen die hier in de baai liggen. Iedereen nam gewoon zijn eigen drinken mee. Ze kwamen o.a. uit Duitsland, Engeland, Amerika, Canada, Australië, Nieuwzeelanden Japan. Het was gezellig en zo hebben we weer andere mensen ontmoet uit allerlei verschillende landen.Straks gaan we nog naar Bathsheba een surfstrand aan de oostkust. Vrijdag gaan we uitklaren en zaterdag gaan we samen met de La Luna naar de Grenadines, dat bestaat uit wel 30 eilandjes.

Martine

Hoi Judith en Patrick.
Eerst de alle beste wensen voor 2011. Wat hebben jullie een overtocht gehad. Wat een avontuur. Maar het lijkt mij wel een hele belevenis. Wat leuk dat la Luna met jullie meevaart. Heel veel plezier en tot het volgende verhaal.
Groetjes Henk en Martine

leonie

Ja zoals je ziet zijn martine en ik niets aan het doen haha nee hoor, maar als ik in mijn mail box zie staan dat jullie een nieuw verhaal hebben, dan moeten mijn patiënten maar even een paar minuutjes langer wachten. Ja druk druk op de computer :) Heb je mijn sms nog terug gehad met oude en nieuw? Het kinkt allemala wel weer heel erg vermoeiend en vervelend... kun je toch beter hier zitten met ijzel, vorst en regen. Dus kom maar gauw teug want we missen je nog steeds!! Nee gekheid, Geniet er nog even lekker van!

Henk Hoekstra

Net als de vorige schrijfster laat ik ook alles voor wat het is en begin als eerste aan jullie verhaal en foto's. Ik smul ervan.
Welk vind ik het bedenkelijk dat alles zo goedkoop is; blijven jullie mogelijk nog langer weg. Komt het dan nog wel goed met het motoronderhoud van de Njord?
Alle gekheid op een stokje; geniet ervan, deze reis zal jullie je leven lang bijblijven.

Rik en Suzan

Beste wensen voor jullie natuurlijk, leuk om jullie stem weer even te horen op oudjaarsdag!! Veel plezier daar, en wat een prachtige foto's! X

Irene de Boer

Hoi Judith en Patrick
Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Uiteraard wens ik jullie alle goeds voor 2011.( kan nog he| het is nog januari)
Hier is de sneeuw weer weg ( voor hoelang?) en worden de dagen langer, Nou ja ze blijven 24 uur, maar het blijft overdag al wat langer licht.
geniet maar lekker in jullie bountyparadijs.

groetjes

Gonny

Hoi Patrick en Judith,

Nog de beste wensen voor jullie en vooral nog vele mooie (zeil)ervaringen.

Groetjes Gonny

Lex en Ineke (sy Bess)

hoi Patrick en Judith
gefeliciteerd met de oversteek en wat een avonturen hebben jullie meegemaakt. Vergeleken met jullie hebben we een rustige oversteek gemaakt. Op 11 december vertrokken uit Lanzarote en 28 dagen later aangekomen in Tobago. We blijven tot half februari in Tobago en Trinidad hangen. Daarna gaan we noordwaarts. Misschien zien we jullie nog op één van de eilanden. Goede vaart, en natuurlijk de beste wensen voor 2011

Bennie Damman

Hallo Patrick en Judith,

allereerst ook de beste wensen voor 2011 en, Patrick, gefeliciteerd met je verjaardag!

Jemig wat lijkt me dit een ervaring die jullie meemaken.
Tot zover is jullie droom, op wat kleine strubbelingen na, uitgekomen, prachtig!
Voor de rest van jullie onderneming wens ik jullie heel veel plezier en succes.

ria

Hoi beste mensen, wat een verhalen hebben jullie. Jeetje! Ik wens jullie hele mooie dagen, een goede reis en veel plezier. Daag