Vivente.reismee.nl

Right or Wrong

Goed ik moet ook maar eens achter de pc om een stukje schrijven. Op het moment, als ik dit stukje schrijf, heb ik de eerste wacht. Het is al weer de derde nacht, stik donker maar later komt de maan nog wel voor de dag en dan kunnen we nog wel wat zien. Op Hierro is Judith 40 jaar geworden, ja ja een hele leeftijd. We hebben nog een vulkaan beklommen tot aan krater hoog zat, dat hoeft van mij niet zo nodig maar goed toch weer een overwinning gugh. Maar goed we moeten ook nog eens een stukje verder, we halen iedere dag de weersverwachting binnen maar er zit iedere keer geen wind in of alleen de eerste twee dagen we moeten toch wel 5 dagen wind hebben om op de Kaap Verdische eilanden te komen. Dinsdag de 23 halen weer de verwachting binnen, ja dat ziet er niet best uit, er kommen 2 lagen druk gebieden van de Atlantische oceaan aan en die liegen er niet om en komt er nog bij dat ze over de Kanaries trekken op zaterdag en zondag. Ja, wat te doen vertrekken of zeker nog een week blijven liggen, er vindt over leg plaats maar de meningen zijn verdeeld. Zo sprak ik die dag met visser die met zijn boot naast ons lag en hij vertelde dat er slecht weer aan komt en ook zo die schoen veters waar onze boot aan vast ligt dat die het niet houden, de wind wordt zuid en de haven ingang ook. Hij verwacht wel een swell van 2 meter en wij liggen voor de ingang. Nou dat zie ik niet zitten we hadden al binnen 2 dagen een landvast versleten door het schuren op de kikkers, maar ja zo ook maar eens overleg met andere buren paar Duitsers en Fransman ze twijfelen nogal maar de meeste blijven zo wie zo liggen. Nou ik zie dat niet zitten ik ben bang dat de boot daar schade op loopt. Met zulke golven en harde wind pal van de oceaan is eer geen houden aan denk ik. Maar als we verteken moeten we voor de aankomende storm weglopen de vraag is halen we dat en van af zaterdag krijgen we zuiden wind dus pal tegen. Right or Wrong??? We vertrekken op donderdag ochtend de eerste 3 uur geen wind dus motoren maar om een 12 uur zetten ze boven de ventilator aan er was wind 20 tot 25 knopen wind uit nw dat is mooi alle zeilen op gezet en knallen, we lopen goed dit mag van mij wel 5 dagen door gaan, maar ja zo gaat het eenmaal niet. Om een 18.00 uur zette de wind al goed door overleg een rif of twee, één is zat dacht ik, zo gezegd zo gedaan. Nou om 23.00 uur begint het toch te waaien uitschieters van 46 knoppen en bakken water uit de lucht ik had op dat moment niet zo veel praatjes meer en met zulke wind gaat er altijd wel iets kapot. Ja, ik vond de windgenerator al verdacht stil, in het begin van de avond stond die nog lekker 14 volt te laden en nu op de volt meter nog maar 12.5 nou het licht aan op inspectie tot mijn verbazing zag ik dat er wieken ontbraken nou daar word je niet vrolijk van ook nog als het je eigen schuld is, bleek namelijk dat de vlaggenlijn erin is gevlogen. Gelukkig had ik van Mans, waar we de windgenerator gekocht hebben, een reserve molen mee gekregen nou daar ben ik nu wel erg blij mee, Mans nog bedankt. Maar nu moet hij er nog in en dat met mijn hoogtevrees en hier is geen Vonkie of Sander die het aders zo even voor me zouden doen.
Patrick heeft de inkt op en vroeg of ik verder wil schrijven, dus neem ik het even over. Ik heb van de eerste 4 dagen weinig mee gekregen want het enige wat ik kon doen was stil zitten in een hoekje en niet bewegen. Wel gewoon mijn wachtjes gedraaid. Na 4 dagen zei Patrick hé je beweegt. Toen ging het weer een stuk beter. We hadden hele rare wind en vanuit alle richtingen en ook geen wind gehad en hele hoge golven. Ook hebben we weer veel dolfijnen naast de boot gehad. Ook dolfijnen die salto's maken, hoog uit het water sprongen etc. Wij gauw de filmcamera pakken maar helaas batterij leeg. Net of de dolfijnen dat in de gaten hadden want ze waren ook gauw weer weg. Ook zwommen er hele scholen tonijn met ons mee. Ik had al gezegd dat ze even achter de boot moesten kijken, maar nee, ze wilden niet bijten. Maar we hebben onderweg wel een goudmakreeltje gevangen en die was heerlijk.
Eindelijk aangekomen op de Kaap Verden op Sao Vicente, Mindelo en wie denk je dat er ook ligt. Gezellig, de Tarpan, Bram en Anja. Zien we ze toch nog. We hebben er totaal 8 dagen over gedaan en hebben zo´n 100 mijl omgevaren. Er liggen hier nog veel meer Nederlanders. Vanavond hebben we met zo'n 20 man op de steiger de Cobb aan gehad en iedereen nam wat mee. Het was erg gezellig. We hadden gisteren een schildpad naast de boot. Natuurlijk weer een fotomomentje. Morgen vertrekken we richting Barbados, samen met 2 andere Nederlandse boten. Wij wensen iedereen vast hele fijne kerstdagen toe. We hopen dat we er voor oud&nieuw zijn.

Reacties

Reacties

Rik en Suzan

Heey Pat en Juud!
Respect hoor!! Pfff...weer een avontuur rijker! Wat leuk dat jullie Bram en Anja weer hebben getroffen. Geniet ervan daar!
-X-

Marcel en Nynke

Goede oversteek!
Judith veel sterkte

"Mariste"

Hee luitjes, knap gedaan!!! Geniet ver lekker van in de subtropen, want hier is het koud en wit. Heel veel succes en plezier en ook alvast een mooie kerst toegewenst. Hol ow hoks!!!

Veel groeten Lidia en Tom

Corine

Spannend verhaal hoor! Maar het is dus weer gelukt! Nog 3 daagjes en dan mogen wij ook naar de zon ;-)! Hebben er erg veel zin in, wel benieuwd hoe Delano het vliegen vind....

Nou, heeeel veeeeel plezier de komende weken!!!!

Dikke knuffel van jullie neefje!

wim,jannie,marije.

Zo,zo, jullie maken weer van alles mee in jullie Love Boat.
We blijven jullie volgen wat van avontuur jullie weer tegemoet gaan.
Het blijft altijd spannend.
Respect!!
P.S.de blues festival was helemaal top met 850 bezoekers.

leonie

Hey,

Had jullie verhaal meteen gelezen maar zal ook nog even wat laten weten ;) klinkt wel errug spannend zeg. Maareh Juut je vindt het varen nog steeds leuk?? Brr ik weet wat het is om misselijk te zijn haha.. Verder hier geen bijzonderheden. Vandaag de kerstborrel gehad met het verhaal van alleman. Het was koud..... bitterkoud...... haha nog steeds het begin van evert in ere gehouden top!

Dirk en Sonja

Wat spannend was dat fijn dat je goed aan ben gekomen ook jullie gezellige kerstdagen en een
gezond 1011 wij verheugen ons op een nieuw verhaal

doei tot de volgende keer

anita en hein

Met ons alles goed en jullie vaargasten ook een goede kerst alvast toegewenst. Rustig aan, goede vaart. groet Hein.

Anne Marijke

Hele fijne feestdagen toegewenst een een heel goed 2011!
Groet Anne Marijke

edwin en aukje

he lampekap mooi dat t zo goed gaat me jullie
mooi verhaal van je wind generator valt me mee dat hij nog niet op de bodem van de oceaan ligt
hij zal je vast nog wel ns dwars zitten
alvast fijne feestdagen en tot de volgende keer
groetjes edwin en aukje laaaaater maatje

tarpan

hoi hoi
heerlijk jullie zijn er gefeliciteerd.
Het is niet super makkelijk geweest maar jullie zijn er en verveeld hebben jullie je niet :-)
Heel veel plezier aan land en niet te veel bier drinken
liefs bram en Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!